Ducati Tour a souboj kubatur

Filip Tichý, foto: autor, Radoslav Holan 3.5.2017

fotka

Po prvním z testovacích víkendů Ducati Tour, v rámci kterých kompletní flotila všech modelů Ducati postupně procestuje celou republiku, importér Ducati Czech připravil zkušební výlet i pro nás novináře. Stejně jako běžní zájemci jsme tak mohli při Ducati Tour v běžném provozu vyzkoušet rozdíly mezi motorkami a motorizacemi.

A právě při této akci jsem si uvědomil obrovský rozdíl mezi třemi hlavními řadami motorů Ducati. jedinečná možnost si několikrát za projížďku s kolegou vyměnit Multistradu 1200 za Multistradu 950, nebo podobně stylově laděné stroje Ducati Panigale a Ducati SuperSport nám daly dokonalý náhled, co umí jednotlivé modely nejlíp a jak moc se liší jejich charakter.

Na vrcholu vývoje samozřejmě stojí kapalinou chlazený dvouválec do L Superquadro v superbajku Panigale se zdvihovým objemem 1285 ccm. Tenhle krátkozdvihový buchar s maximálním výkonem 205 koní se suchou váhou neuvěřitelných 166,5 kg ale byl na zakroucené silničky východně od Prahy už trochu moc. Na tuhle mašinu už předpisy trochu zapomněly, tady by se k řidičáku už měl vydávat i zbrojní pas ;-) Průlet několika rovinkami a táhlými zatáčkami jen naznačil, na jak precizní a dokonalé chování se můžeme těšit na okruhu, třeba během Ducati Dne 2017 na okruhu v Mostě. Právě tady plně vynikne záměr Ducati s modelem SuperSport – pohodlný posaz a výkon 113 koní z točivé devítistovky (937 ccm) je na běžných silnicích super svezení, kdy si paradoxně užijete podstatně sportovnější jízdy než na Panigale. Na té totiž běžný smrtelník většinou pojede maximálně na půl plynu, zato na SuperSportu za to můžete tahat a vytáčet motor a užívat si.

Podobný rozdíl je i mezi „malou“ a „velkou“ Multistradou. Stejný motor jako v SuperSportu, tedy čtyřventilová Testastretta o výkonu 113 koní je kamarád, dvanáctistovka Testastretta DVT s variabilním časováním všech ventilů ve velké Multistradě je občas tak trochu soupeř. Velká MTS prostě „má koule“ a nikdy vám na ní nebude chybět výkon, za jízdy si můžete přeprogramovat motor a přeladit podvozek. Devět pade má míň tlačítek, míň výkonu, ale charakteru jí neubylo o sto tisíc nižší cenovka ji přivede do garáže mnohem většímu počtu zájemců. A titul Motocykl Roku ČR 2017 jí rozhodně právem patří.

Další rozdíl ve stylu jízdy schovaný v hodně podobném kabátě? To jsou Monstery! Vymazlené eSko 1200 je téměř okruhové náčiní a je pro lidi, co chtějí naháče bez kompromisů. Maximální výbava, maximální image, maximální komponnety. A podobně jako u předchozích modelů je i přesednutí na 797 hlavně o změně přístupu k jízdě. Najednou nejde o maximální adrenalin, ale spíš o pohodu.

Jestli jsem zmínil pohodu, tak na to má Ducati specialisty v řadě Scrambler v retro stylu. Vlastně i motor si možná zaslouží označení retro - vzduchem chlazený dvouválec do L, 2 ventily a zdvihový objem 803 ccm pouští na zadní kolo 75 koní. V terénně laděném Desert Sled je to ale výkon naprosto dostačující, tahle mašina s vysokým sedlem bude na dálnici vyjíždět jen výjimečně. Tohle je dokonalý cestovatel na polňačky, rozbité silnice a městské ulice, které si chcete užít ve stylu retro-dakar. Škoda, obrovská škoda, že není dělaný pro nás „normální“ dvoumetrové dlouhány ;-)

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.