Furion hybridní superbike s rotačním motorem

Filip Tichý, foto: Furion Motorcycles 9.5.2017

fotka

Šestistovka s výkonem 180 koní? Francouzi už sice zavřeli svoji poslední motocyklovou značku Voxan a zařadili se mezi země, které motocykly pouze dováží, ale o to víc se snaží přijít s něčím novým a obnovit slávu bývalé motocyklové velmoci. Koncept Furion zatím existuje pouze vymodelovaný v počítači, ale ukazuje slibné spojení technologií.

Wankelův motor s rotujícím trojúhelníkovým pístem sice má řadu výhod a v laboratorních podmínkách také výbornou účinnost, bohužel v praktickém použití se kvůli náročné výrobě i údržbě nikdy neprosadil. Jeho velkou výhodou je vysoký výkon, bohužel praktické využití si říká spíš o velký točivý moment, který ale wankel příliš neumí. A právě kombinace s elektrotorem by t mohla šikovně vyřešit.

Furion je navržený s rotačním motorem 654 ccm, který umí úctyhodný maximální výkon 125 koní při 9000 otáčkách. Tomu by měl pomáhat elektromotor s výkonem 55 koní a hlavně krouťákem 100 Nm už od nejnižších až po nejvyšší otáčky. Rotační spalovací motor pak přidá svůj podíl točivého momentu s hodnotou 105 Nm od 6000 otáček za minut. Výsledná hodnota 205 Nm pak předčí leckterý cruiser. Díky kompaktním rozměrům wankelova motoru oproti klasickým pístovým motorům je pak příznivá i hmotnost. Provozní váha 209 kg je na tuto kategorii velmi slušná.

Video

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.