Maserati M2 Alférez 1957

Filip Tichý 1.6.2017

fotka

Na přehlídce exklusivních strojů Concorso d’Eleganza di Villa d’Este u italského jezera Como se předvedl i jedinečný veterán, jediný existující skútr značky Maserati.

V padesátých letech se v motocyklovém odvětví objevila podobná bublina, jako před pár lety v bankovnictví nebo v dnešní době na realitním trhu. Všichni výrobci usilovali o co nejrychlejší vývoj a výrobu vlastního skútru. Triumph, BSA, dokonce i Harley Davidson nebo Ducati… díky tomu vznikla řada ceněných veteránů a prototypů. Asi nejexklusivnějším z nich je Maserati Alférez 150, který existuje jako jediný exemplář na světě.

Značka Maserati na růst popularity skútru v padesátých letech reagovala spoluprací s ateliérem Iso Rivolta. Ten je dodnes známý jako konstruktér jedinečného miniauta Isetta, ve své době se ale podílel na vývoji řady sportovních aut i motocyklů. Maserati a Iso Rivolta v roce 1957 společně vyvinuli dva prototypy skútru, stopětadvacítku M1, která se bohužel nedochovala, a pak M2 stopadesátku Alférez.

Maserati Alférez se hodně blíží tehdejšímu designovému standardu, kterým byly italské skútry Vespa a Lambretta. Podobná jsou i konstrukční řešení, jako je zavěšení předního kola podobné Vespě nebo konstrukce rámu jako u Lambrety, ovšem s vlastním motorem. Skútr dostal i vlastní logo a značku Alférez jako připomínku jména Alfieri, zakladatele značky Maserati.

Cílovým trhem pro skútry Maserati měla být Amerika, kde ještě značky Vespa a Lambretta neměly tak dominantní pozici. Bohužel obchodní a propagační cesta do Mexika nedopadla podle očekávání a Maserati projektů skútrů zrušila. A nechala zde také prototyp M2, který postupně doputoval až k finálnímu majiteli této rarity v Texasu.

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.