Nová Yamaha XV1900 Venture, vzduchem chlazený obr

Filip Tichý, foto: Yamaha 6.6.2017

fotka

Nabídka velkých cestovních cruiserů se rozrostla o luxusní kousek od Yamahy. Ta oživila legendu Venture a na americký trh uvedla nádhernou mašinu s klasickým vzduchem chlazenou véčkovou devatenáctistovkou. Že by první důsledek odstoupení USA od Klimatické dohody? ;-)

Nová Venture není ani retro cruiser, ani futuristický cesťák, ale zhruba něco mezi. Design jasně ukazuje, že je to stroj laděný pro Ameriku a tisková zpráva zmiňuje podobnost s americkými vozy jako Dodge Challenger. Zacílená konkurence je jasná, kromě H-D a Goldwingu by mohla na americkém trhu odlákat i některé zájemce o BMW K1600GTL. Zajímavostí je elektrický parkovací pojezd "Sure Park", který funguje jako zpátečka, ale poslouží i pro pomalou jízdu dopředu, takže pro výjezd před garáž nemusíte startovat motor.

Osvědčený vzduchem a olejem chlazený dvouválec s úhlem 48 stupňů má zdvihový objem 1854 a relativně nízký kompresní poměr 9,5:1. O každý válec se starají čtyři ventily a dvě zapalovací svíčky. Nezbývá než doufat, že takové řešení dokáže vzduchem chlazený motor „vyčistit“ natolik, že bude uveden i v Evropě. Hodnota výkonu není uváděna, ale točivý moment bude hodně impozantní, celých 171 Nm. Vibrace vychytá dvojice vyvažovacích hřídelí a elektronické vstřikování s možností nastavení dvou režimů – uhlazeného cestovního a razantnějšího sportovního. Šestistupňová převodovka je naladěná pro dlouhé přesuny po nekonečných amerických highways. Yamaha také přidala kontrolu trakce a novou generaci systému ABS, který kombinuje brzdnou sílu přední a zadní brzdy.

Yamaha přichází s novou verzí infotainmentu s výkonnými reproduktory a 7palcovým barevným displejem uprostřed přístrojovky, který kromě Bluetooth komunikace umí i hlasové příkazy či dotykové ovládání kombinované s ovladači na řídítkách. Bezklíčový zámek je v dnešní době v této třídě již samozřejmostí Rám používá kombinaci trubkové přední části a litého zadního pomocného rámu. Kola jsou osmnáctipalcové 130/70 vepředu a 16palcové 200/55 vzadu, obě obutá do Bridestone Exedra G852.

Zdá se, že japonský výrobce chytře využil situaci po uzavření značky Victory, která jako jediná vyráběla podobný model Vision, a nabídla Američanům alternativu v podobě neo-retro stroje. Vzduchem chlazený motor doplněný finálním převodem pomocí ozubeného řemenu sice obvykle znamená úsporu hmotnosti, Venture ale má tolik funkcí a kapotáží, že hmotnost vyšplhala až na 435 kg provozní hmotnosti.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.