H-D Street Rod jako dragsterový speciál

Filip Tichý, foto: Harley-Davidson 13.6.2017

fotka

Vodou chlazené sedmsetpadesátka Harley-Davidson® Street Rod má hodně slušný potenciál pro ladění, jak předvedl závodní tým Vance & Hines. Ve spolupráci s oddělením Harley-Davidson Screamin’ Eagle postavil závodní speciál na základě modelu Street Rod a do kategorie Pro Stock vyladil motor na výkon přes sto koní.

Vodou chlazený agregát High Output Revolution X 750 je sice primárně postavený pro kličkování v městském provozu, ale právě díky vodnímu chlazení se s ním dá dále pracovat a ladit. Závodní speciál dostal nový rám a sportovní kapotáž, dozadu se nastěhoval mohutný opěrný podvozek proti zvedání motocyklu na zadní kolo při dragsterových rozjezdech.

Závodní kapotáž byla navržena přímo v designovém studiu Harley-Davidson v Milwaukee, v Indianapolis pak podstoupila několik testů v aerodynamickém větrném tunelu. Výsledek odráží charakteristické snížené křivky produkční verze modelu Street Rod. Moc hezkým doplňkem pak jsou tlusté trubky výfukových svodů, které motocyklu dodávají masivní výraz. Tým připravil dva identické závodní speciály H-D Street Rod, jeden v černé a jeden v charakteristické oranžové barvě.

Na závodech v Old Bridge Township Raceway Park oba motocykly nastoupily v kategorii Pro Stock Motorcycle. Při prvním startu by sice bylo příliš náročné čekat rovnou medaile, přesto jely velmi dobře. Závodníci Andrew Hines a Eddie Krawiec úspěšně prošli kvalifikacemi až do vyřazovacích jízd a na čtvrtmílové trati dosáhli časy 6,960 s a 6,870 s.

Video

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.