Black Douglas Motorcycle Sterling italské hardtail retro

Filip Tichý, foto: Black Douglas Motorcycle 3.7.2017

fotka

Nenechte se zmást názvem, nejde o britskou značku z osmnáctého století, ale o italskou malosériovou dílnu na předměstí Milána, která již pátým rokem vyrábí retro motocykly. A její stroje vypadají přesně jako v dobách, kdy první motocykly byly v podstatě trochu přerostlá jízdní kola s přimontovaným motorem.

Podobných projektů na malosériovou výrobu retro motocyklů sice vznikl a už celá řada, ale většina z nich zase za pár let po vyčerpání prvotního zájmu a někdy i dotací zase zanikne. Italské dílně Black Douglas Motorcycle se ale podařilo prorazit s hodně speciálním motocyklem a vybudovat si zastoupení na hlavních evropských trzích. V současné době už vyrábí ke stovce kusů ročně a nabízí už druhou generaci motorů i výbavu včetně ABS. Za cenu kolem čtvrt milionu korun tak můžete získat zajímavou kombinaci moderního stroje s archaickou konstrukcí.

Tváří se jako replika a vzdáleně připomíná například Truiumph Ricard 1922, ale jde o vlastní konstrukci a design, který je v nabídce v celé řadě kombinací a barev. Jednoduchý rám, který se opravdu až tolik neliší od jízdního kola, využívá jako nosný prvek jednoválcový motor. V nabídce jsou dvě kubatury 125 a 230 cm3 čtyřdobého vzduchem chlazeného jednoválce s rozvodem OHV a dvěma ventily. Motor doplňuje pětirychlostní převodovka a hlavně stylová devítilitrová nádrž z hliníkových slitin – samozřejmě ručně svařovaná. Základ motoru si výrobce nechává vyrábět v Thajsku, finální sestavení a záběh už ale probíhá v Itálii. A co je důležité, motor splňuje emisní normu Euro3.

Motocykl má moderní elektronické vstřikování a dokonce u elektrický startér, kabely jsou ale schované uvnitř trubek řídítek, takže neruší dobový vzhled motocyklu. Přední kolo je odpružené přepákovaným rovnoběžníkovým systémem, ovšem zadní kolo je pevně osazené v rámu a klasický hardtail spoléhá na odpružené sedlo. Brzdový systém s bubnovými brzdami je u dvěstěpadesátky vybavený hydraulickými rozvody a systémem ABS, stopětadvacítka má jednodušší propojený brzdový systém.

S nízkou hmotností necelých 100 kg je maximální výkon 14 koní a 18,3 Nm točivého momentu (stopětadvacítka pak 12,7 koní a 15 Nm) více než dostačující a promítá se do maximální rychlosti 110 km/h. To už asi s vysokým těžištěm a na velkých jednadvacítkových kolech 90/90-21″ a 100/90-21″ musí být bez odpruženého zadního kola pořádný kalup!



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.