Kawasaki W800 - první svezení

FilipT, foto: autor, Matěj Oliva 12.4.2011

fotka

Na předváděcí akci Kawasaki v Křižanově jsme měli možnost alespoň krátce prohnat nové modely 2011 po zdejších nádherných zakroucených silničkách. Na parkovišti čekala malá Ninja 250, inovovaná Z750R, nová Z1000SX s krásnou cestovní kapotáží, ale moje oči před první jízdou patřily jedině nádherné retro mašině Kawasaki W800.

Na předchozím modelu W650 vyráběném do roku 2008 jsem si zamiloval nejen jeho nádherné image historického stroje, ale hlavně přívětivé řízení, rachotivý řadový dvouválec s rozvody královským hřídelem a jednoduchý podvozek se skvělým dojmem z řízení. Projížďky po zapomenutých silničkách rázem měly jiný rozměr a i v osmdesátce si jezdec užil spoustu zábavy. A letošní novinka s větším motorem obohaceným o elektronické vstřikování dokáže nabídnout přesně to samé. Stroj je totiž téměř identický s předchozí verzí, změnily se jen detaily. Bohužel kvůli vstřikování zmizela startovací páka, takže noví majitelé přijdou o autentický zážitek našlapování stroje vlastní silou, ale to hlavní zůstalo zachováno.

Ještě z deseti metrů od mašiny si myslíte, že před vámi stojí Triumph Bonneville z šedesátých let a nebýt čiré optiky světlometu a digitálního počítadla kilometrů na tachometru, tak můžete rovnou směle vyrazit na závody veteránů. Prostě klasika všech klasik, která až bližším ohledání prozradí, že řada očividně plechových dílů jsou ve skutečnosti plasty. A stejný pocit zažijete při prvním svezení na wéčku. Nasednete na historickou mašinu a po rozjezdu jedete na vyvážené moderní motorce, která si nechá líbit i razantnější průjezd zatáčkou a zvládne ostřejší předjížděcí manévry. Osmistovka totiž sice má stejný maximální výkon jako předchozí W650, ale díky většímu objemu je dojem ze zátahu nesrovnatelně mocnější. Odspoda až nahoru dostanete silácký a rovnoměrný zátah a jízda se obejde téměř bez řazení.

Řízení W800 je neutrální a mašina je docela obratná i ve městě. Jen ve vyšších rychlostech to chce pořádně držet řídítka, když jsem si zkusmo zkusil motorku trochu rozvlnit, chytla takovou užovku, že jsem se na další pokusy radši vykašlal. Odpružení pomocí dvou bočních jednotek vzadu podporuje spíš jízdu na prožitek než sportovní řádění. Ve větším náklonu vám dá pohupováním najevo, že si máte dát pozor a dál to nehnat, taky odezva od předku je kvůli vzpřímenému posazu trochu menší. Celkově to ale vůbec nevadí, možná právě naopak, jízda je o to zábavnější! Také brzdy řešené jedním kotoučem vepředu a klasickým bubnem vzadu jsou trochu pozadu za moderními naháči, ale na stroj s tímto charakterem bohatě stačí.

S nádherným dojmem jízdy i retro vzhledem tak trochu neladí vrčivý utlumený zvuk, který od šedesáti kilometrů za hodinu už téměř neslyšíte. To je docela škoda, jízda na takovém stroji by si rozhodně zasloužila alespoň nějaké ty basové tóny, jinak vás ale z dobového dojmu nic rušit nebude. Vlnkovaně prošívané sedlo, klasická řídítka, decentní budíky přístrojů, krásný motor a blatníky v chromu, to je doslova pastva pro oči. Ovšem to hlavní je nádrž! Takhle nádhernou bandasku s velkým logem, opěrkami na kolena a dvoubarevným lakováním prostě u žádný jiný mašiny nenajdete.

Další články z rubriky:

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.