Přestavěl Citroen na motorku v poušti

Filip Tichý 24.7.2017

fotka

Pravdivá historka, nebo mýtus? Důkaz na konci článku… Když v roce 1993 nadšený mechanik Emile Leray vyrazil do marocké pouště, nenechal se odradit policií, která mu zakázala pokračovat do Tan Ta po silnici. Rozhodl se silniční kontrolu zátaras objet jinou stezkou v poušti.

Po třiceti kilometrech ale jeho Citroen 2CV, který v Africe nazývají „Ocelový Velbloud“ právě kvůli jeho odolnosti a jednoduchosti, narazil na velký kámen, urazil kolo a kus rámu. Vrátit se pěšky do nechtěl riskovat, od nejbližší vesnice ho dělily desítky kilometrů, naštěstí měl dostatek vody na několik dní. Proto začal zápas s časem. Za dvanáct dnů Emile postavil jednoduchý motocykl a vrátil se do civilizace. Na cestu mu přitom zbýval poslední litr vody.

Zkrácení podvozku mu trvalo dva dny řezání pilkou na železo, pak bylo třeba předělat zavěšení a odpružení předního kola. Bez toho by stroj nepřežil jízdu po kamenech. Karoserie mu mezitím sloužila jako dočasné obydlí, z blatníku vznikla provizorní sedačka nad motorem a převodovkou umístěnou uprostřed stroje. Bohužel po návratu do civilizace ho marocká policie „obdarovala“ velkou pokutou a poslala ho domů. Podívejte se na toto video:

Emile Leray a jeho příběh

Na tento příběh se zaměřila dvojice z pořadu Mythbusters, která se rozhodla ověřit, zda jde jen o vymyšlenou historku, nebo zda lze opravdu z Citroenu 2CV postavit funkční jednostopý prostředek. A jak to celé dopadlo, to dokazuje níže uvedené video:

Mythbusters



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.