BMW 2018 a dva směry vývoje

Filip Tichý, foto: Jan Altner 9.8.2017

fotka

Kromě obvyklých desítek expozic s doplňky, speciálními přestavbami a historickými stroji se během každoročního motorkářského festivalu BMW v německém Garmisch-Paterkirchenu poprvé předvedly i nové technologie pro motocykly 2018 – a paradoxně i návrat starých technologií ručně malovaných linek a grafiky do oficiálního výrobního programu.

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po jednoduchých retro modelech. A tak se stane, že výrobce na stejné tiskovce představí úlet do budoucnosti a zároveň oživení starých ručních technik.

Nejpopulárnější a nejprodávanější jednostopý „bavorák“, cestovní enduro BMW R1200GS a R1200GS Adventure, příští rok bude jezdit s 6,5palcovým barevným TFT displejem místo klasické přístrojovky a moderním systémem Connectivit. Kromě klasického palubního počítače s možností nastavení elektronického podvozku, systému ABS Pro s možností aktivace i v plném náklonu, kontroly trakce či rozjezdů do kopce bude možné i spárování s telefonem a GPS navigací.

Ke sledování trasy s naváděním do sluchátek v přilbě, poslechu hudby, či bezpečného telefonování za jízdy se přidá i tlačítko funkce SOS, která v případě nehody automaticky provede tísňové volání Emergency Call.

Zdánlivě proti proudu času se vydal program továrních úprav BMW Motorrad Spezial. Ten majitelům nabídne možnost se víc odlišit a navrhnout si už z výroby třeba vlastní barevné kombinace a customové díly. Jako vzorovou ukázku si fabrika zvolila neo-retro model R nineT s novým paketem výbavy „Option 719“.

Právě kódem 719 se totiž až dosud na výrobní lince označovaly stroje s odlišným vybavením od standardní verze. A černý klasický naháč s kombinací broušeného hliníku, zlatých linek a doplňků vypadá luxusně, výrobce ovšem zatím neupřesnil, jak luxusní bude prodejní cena.

Za tím účelem se do lakovny vrací stará dobrá ruční práce a kromě ručního lakování i ručně malované obrysové linky, bez kterých se v minulosti neobešel žádná klasický motocykl. Značka BMW sice ruční linky už pár desítek let nepoužívala, ale po celou dobu si udržovala know-how a kontakt s bývalými zaměstnanci. Ti nyní školí tým nových ručních lakýrníků a „linkařů“, kteří už začínají tahat první čáry pro modely 2018.



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.