Yamaha T7 Ténéré 6. září NEBUDE

Filip Tichý, foto: Yamaha 31.8.2017

fotka

Poslední video od Yamahy ukázalo, že slibovaný nový Adventure model ve skutečnosti bude čtyřkolové vozítko side-by-side, jak prozrazují čtyři světla na videu. Na novou Yamahu XT700Z Ténéré vycházející z již představeného konceptu T7 si tak budeme pravděpodobně ještě muset rok počkat.

Video upoutávka na 6. září

Základem připravované nové Tenerky bude osvědčený řadový dvouválec z řady MT-07, který umí ze zdvihového objemu 689 ccm dostat 75 koní a slušnou hodnotu maximálního točivého momentu 68 Nm. U připravovaného cestovního endura se dá očekávat větší důraz na nižší spektrum otáček než na maximální hodnotu výkonu. Nová Tenerka to myslí s výlety do terénu docela vážně, dostane 21palcové přední kolo a 18palcové zadní kolo a slibovaná suchá hmotnost je přibližně 180 kg.

Video - Yamaha T7 Concept

Yamaha předvedla svůj T7 Concept již na podzimní výstavě EICMA 2016 a podle zákulisních informací by se finální verze modelu měla hodně blížit představenému konceptu. K tomu patří velká hliníková nádrž, čtyřbodový LEDkový světlomet, přední vidlice KYB a alternativní výfuk Akrapovič. Motocykl je vyvíjený italským designérským týmem ve spolupráci s oficiálním dakarovým teamem Yamahy se sídlem ve Francii.

Řadové dvouválce jsou u výrobců stále oblíbenější díky relativně jednoduché konstrukci a možnosti lépe řešit emise v různých pásmech otáček. Nová Ténéré se na trhu připojí k dvěma dalším cestovním endurům s řadovým dvouválcem. Prvním je BMW F800GS s výkonem 85 koní na provozní hmotnost 210 kg, druhým je CRF1000L Africa Twin s maximálním výkonem 95 koní na hmotnost 232 kg. Pokud se tedy Tenerce podaří udržet provozní váhu někde kolem 200 kg a cenovku pod čtvrt milionu, mohla by se rychle stát prodejním trhákem, protože německý soupeř začíná na ceně 300 tisíc, litrová Honda pak na ceně 355 tisíc.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.