Honda na festivalu Glemseck 101

Filip Tichý, zdroj: Honda 2.9.2017

fotka

Společnost Honda Motor Europe se o tomto víkendu zapojila do dění na festivalu Glemseck 101 v německém Leonbergu, kde představila osm upravených strojů a zúčastní se závodu „Sprint International“ na 1/8 míle. Čtyři ze strojů vycházejí z aktuální modelové řady.

Model CBR1000RR Fireblade SP byl v rámci přípravy na mezinárodní závod Sprint International přiostřen a byla obnažena jeho zadní část. Je vybaven zadním pomocným hliníkovým rámem ve stylu strojů, jež se účastní mistrovství světa superbiků, kapotáží z uhlíkových vláken, delším kyvným ramenem a hliníkovou nádrží (obojí vycházející z vytrvalostních závodů, jichž se značka Honda účastní), kratším koncovým převodem, speciálními kryty klikového hřídele a titanovým výfukem Akrapovič.

Trojnásobný mistr světa Freddie Spencer bude upravený model Fireblade pilotovat v závodu pro vybrané účastníky – „Sprint International“, který se uskuteční v neděli 3. září, a zároveň se zapojí do vzpomínkové ukázkové jízdy spolu se svým bývalým rivalem Kevinem Schwantzem.

Dále budou vystaveny dvě verze neo-retro klasického stroje CB1100: první je verze CB1100 EX kompletně lakovaná v černé barvě, jež vznikla ve spolupráci s milánskou firmou South Garage zabývající se úpravami motocyklů. Z tohoto modelu vyzařuje temná a elegantní směs stylů café racer a bobber. Celkový dojem podtrhují matně černá nádrž, černý motor, kryty spojky i kola. Nízko posazené nástavce řídítek, radiální hlavní válec a zkrácená zadní část dodávají stroji nádech café raceru. Detaily, jako jsou miniaturní LED ukazatele, nový světlomet či stylové kožené sedadlo s kosočtvercovým vzorem sladěným s dezénem pneumatik, dodávají stroji eleganci, která ještě více zvyšuje přitažlivost modelu CB1100 EX.

Druhým modelem je koncept CB1100TR, který vytvořil tým interního výzkumného a vývojového centra Honda v Římě, a který přináší emoce a ducha americké kultury plochodrážních strojů. Tento stroj byl navržen jako „Král městských plochodrážních okruhů“, čímž kontrastuje s off-roadovým charakterem strojů určených pro klasické plochodrážní okruhy a svým silničně orientovaným designem je bližší vkusu evropských zákazníků.

Posledním upraveným strojem z aktuální modelové řady je ultra-moderní urban ‘scrambler’ verze modelu Rebel, jenž je se svými 500 cm3 určen pro držitele řidičského oprávnění A2, a který od svého příchodu na trh na začátku sezóny 2017 zaplnil objednávkové knihy dealerů po celé Evropě. Stroj je obut do pneumatik s výrazným dezénem, je opatřen abnormálně velkými brzdovými kotouči a na míru ručně svařovaným výfukem. Svým vzhledem odkazuje na svébytnou BMX a skateboard kulturu (včetně držáku skateboardu umístěného na levé zadní straně) a odrážejí se v něm i vlivy z oblasti motokrosu.

Další čtyři vystavené stroje vycházejí z jedinečně bohaté a různorodé výrobní historie značky Honda. První masově vyráběný superbike na světě, model CB750, je mezi úpravci motocyklů dlouholetým favoritem. Pro tuto příležitost Billy Mackenzie, bývalý MX1 level motokrosový závodník, který vyměnil závodní trať za dílnu, dodal tomuto stroji surový, nahý charakter. Z jeho černo-červené verze CB750 vyzařují čisté linie rámu a původního vzduchem chlazeného řadového čtyřválce, aniž by bylo nutné přistoupit ke změně dokonalých proporcí původního stroje.

Dalším oblíbencem mezi úpraváři je model CX500 se svým napříč uloženým vidlicovým dvouválcem; na stánku Honda se představí dva stroje CX500 od firmy Kingston Customs z Gelsenkirchenu. Oba se proměnily v ryzí Café Racery – jeden z nich s využitím dobře známé přeplňované verze tohoto klasického modelu Honda z konce 70. a začátku 80. let.

„Vtipálkem“ v této smečce je CB250G od mnichovské úpravářské firmy Black Beans. Ten je výsledkem renovace „pokladu ze stodoly“, která byla puntičkářsky provedena díl po dílu. Stroj byl opatřen novými karburátory a tlumičem výfuku, jenž vytváří bohatý a hluboký zvuk, novými brzdami, stupačkami a novým uložením tlumičů. Celkový estetický dojem je minimalistický, elegantní a přitom výstřední.

Všech osm strojů dohromady tvoří silnou, různorodou směs vlivů a osobností, jež je tou nejlepší ukázkou práce nadšenců spojovaných touhou zanechat na strojích Honda svůj vlastní otisk. Ze všech přitom vyzařuje duch svobody a kreativity charakteristický právě pro Glemseck 101 – největší každoroční motocyklový happening svého druhu v Evropě.

O festivalu Glemseck 101:

Glemseck 101 je evropský motocyklový „happening“, který se koná v německém Leonbergu a kterého se účastní desetitisíce návštěvníků, hostů a účastníků, kteří představují kompletní motocyklovou scénu a kteří po celé tři dny žijí „duchem 101“ (Spirit of the 101). Letos se koná již 12. ročník.

Glemseck představuje ryzí tradici v oblasti motoristického sportu v jižním Německu. Až do 60. let minulého století se legendy motoristického sportu se dvěma i čtyřmi koly účastnily vzrušujících bojů na legendární závodní trati Solitude kolem Glemsecku. Glemseck 101 je třídenní festival, který si klade za cíl tuto tradici zachovat a zprostředkovat ji širšímu publiku. Vstup pro návštěvníky je po celé tři dny bezplatný, akce je otevřena všem značkám a všem typům strojů z jakékoliv motocyklové „scény“. Zároveň je tato akce místem pro setkávání designérů, konstruktérů, vývojářů a jejich strojů, mezinárodních osobností, závodníků a těch, kteří určují nové trendy. Hlavním centrem dění jsou míli dlouhý padok a „mezinárodní vesnice“, kde je možné najít úpraváře a kluby z celé Evropy. Toto unikátní setkání spojuje motocyklovou historii Glemsecku, místní sponzory a dealery, i atrakce v podobě motocyklového sprintu na 1/8 míle, či živé hudby po celý víkend.

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.