Suzuki Hayabusa s turbem v roce 2018

Filip Tichý, foto: Suzuki 5.9.2017

fotka

Po dlouhou dobu to byla ta nejrychlejší motorka na trhu, už se na ní ale začíná projevovat stáří a s emisními limity je stále těžší přijít s vyššími výkony nad 200 koní. Proto se z neoficiálních zdrojů kolem továrny Suzuki stále více šíří náznaky, že se příští rok ukáže nová Hayabusa 2019 s přeplňovaným motorem.

Suzuki Hayabusa už je na trhu neuvěřitelných 17 let a po celou dobu se měnila jen velmi málo. Není divu, nadčasová technika i nadčasový design si prostě zasloužily zájem zákazníků, kteří chtěli „něco jiného“ než sportovní odvozeniny modelů z MotoGP. Proto se dá očekávat, že nová Hayabusa bude stejně revoluční, jako ta předchozí. A to v dnešní přeregulované době asi nepůjde dosáhnout jinak, než za pomoci turbodmychadla či kompresoru.

Podobný trend se stále víc projevuje v automobilovém světě, stačí se podívat třeba na domácí produkci Škodovky se stále větším podílem motorů TSI. Benzíny s „turbem“ dokážou z relativně malého zdvihového objemu vytáhnout nejen hodně velkou porci výkonu, ale hlavně opravdu úctyhodný krouťák, nízkou spotřebu a také hodně nízké emise. A není důvod, aby tento trend časem nenásledovaly i motocykly, i když zde bude hlavním lákadlem spíš nízká hmotnost a kompaktní rozměry. A taky lákavý charakter motoru, který bude mít sportovní špičku, ale i mohutný kopenac výkonu hned odspodu.

Už v létě 20118 by se měl představit přeplňovaný nástupce, který bude navazovat na techniku představenou už v roce 2013 v konceptu Recursion s motorem 588 ccm. U Hayabusy se ale mnohem víc dá očekávat použití nejnovější verze motoru ze superbiku Suzuki GSX-R1000R, který by s přeplňováním mohl konkurovat třistakoňovým výkonům konkurenčního modelu Ninja H2. Výroba Hayabusy by se také pravděpodobně vrátila do Japonska, v současné době se vyrábí ve výrobním závodě v Indii.

Představení nového prestižního motocyklu by značce Suzuki hodně pomohlo zvýšit si reputaci v současné situaci, kdy po rozchodu s koncernem VW stále zažívá nelehké časy a prochází revitalizačním programem.

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.