Nová Yamaha Star Eluder 2018

Filip Tichý, foto: Yamaha 7.9.2017

fotka

Přestože japonské značky v poslední době procházejí složitými časy, pro Yamahu to evidentně neplatí. Jen pár týdnů po představení nového velkého toureru XV1900 Venture představuje nový velký bagger 1900 Eluder a pořádně zamíchá nabídkou na trhu velkých tourerů.

Americký trh má zájem o obrovské baggery, na trh se jich hlásí stále víc. Konstruktérům od Yamahy se navíc stále ještě daří vybalancovat požadavky úředníků na minimální emise a zároveň nabídnout zákazníkům solidní výkon v podání vzduchem chlazených motorů V-Twin. To je boj, který většina ostatních značek už pomalu vzdává a přechází na částečně vodou chlazené agregáty. A o tom, že to není jednoduchý boj, svědčí i zprávy, že náběh prodeje Venture byl z blíže neupřesněných důvodů o čtvrt roku posunutý, první objednané kusy by měly dorazit až v prosinci.

Podobně jako Goldwing F6B nebo K1600B vychází i Yamaha Star Eluder ze stejné filosofie a osekává velký dvoumístný cesťák, aby dosáhla čistého stylu jednomístného stroje s velkými zadními kufry. Od svého předchůdce Venture přebírá obří vzduchem chlazený dvouválec 1854 ccm s impozantním točivým momentem 171 Nm. Osvědčený vzduchem a olejem chlazený dvouválec s úhlem 48 stupňů má zdvihový objem 1854 a relativně nízký kompresní poměr 9,5:1. O každý válec se starají čtyři ventily a dvě zapalovací svíčky.

Nezbývá než doufat, že takové řešení dokáže vzduchem chlazený motor „vyčistit“ natolik, že bude uveden i v Evropě. Vibrace vychytá dvojice vyvažovacích hřídelí a elektronické vstřikování s možností nastavení dvou režimů – uhlazeného cestovního a razantnějšího sportovního. Šestistupňová převodovka je naladěná pro dlouhé přesuny po nekonečných amerických highways. Yamaha také přidala kontrolu trakce a novou generaci systému ABS, který kombinuje brzdnou sílu přední a zadní brzdy.

Zajímavostí je elektrický parkovací pojezd "Sure Park", který funguje jako zpátečka, ale poslouží i pro pomalou jízdu dopředu, takže pro výjezd před garáž nemusíte startovat motor. Yamaha přichází s novou verzí infotainmentu s výkonnými reproduktory a 7palcovým barevným displejem uprostřed přístrojovky, který kromě Bluetooth komunikace umí i hlasové příkazy či dotykové ovládání kombinované s ovladači na řídítkách. Provozní hmotnost baggeru Eluder je 397 kg.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.