Honda Gold Wing 2018 první foto

Filip Tichý, zdroj: Twitter 21.9.2017

fotka

Ani ne týden po zveřejnění oficiálního videa propagujícího vize Hondy do budoucnosti se internetu objevila první série fotografií. Zda je na nich opravdu nový GW 2018, se ukáže až těsně před světovou výstavou EICMA v Miláně, rozhodně vak stojí za shlédnutí.

Na snímcích, které vypadají jako převzaté z oficiálních tiskových zpráv, se představují hned dvě verze nového Goldwingu. Klasický obří cesťák a odstrojený bagger bez zadního kufru. Nový design trochu navazuje na současné rysy řady sportovní CBR. Zůstala charakteristická vykrojená silueta s nízko posazeným sedlem, jinak ale motocykl na fotkách má podstatně ostřejší hrany. Tam, kde by předchůdce zaoblený, jsou teď ostré rysy. Na snímcích je patrné, že GW konečně dostane elektricky výsuvný plexištít, který předchozímu modelu už citelně chyběl.

Co je hlavní, je nový odkrytý šestiválec! Ten by měl splňovat normu Euro4 s přípravou na blížící se Euro5 v roce 2020 a lze jen spekulovat, jestli bude kvůli všem emisním technologiím vyšší výkon než stávající obstarožní model. Současný plochý šestiválec o zdvihovém objemu 1 832 ccm umí nabídnout 118 koní maximálního výkonu při 5 500 otáčkách a obrovský krouťák 167 Nm při 4 000 ot/min. Motor se ovšem musel popasovat se stejně enormní hmotností 413 kg.

Novinka pravděpodobně využije automatickou převodovku a dvouspojkovou technologii DCT od Hondy, jak naznačují i ovladače na řídítkách na uniklých fotografiích. Přístrojovka zahrnuje dva analogové budíky a tři displeje. Na nich je z dostupných snímků patrné, že by nový Goldwing měl zahrnovat několik jízdních režimů (na snímku je zapnutý režim Tour). Nechybí ovládání navigace a ovládání infotainmentu včetně přijímání telefonních hovorů ani tempomat. Ikona jezdce vpravo dole zase ukazuje na nějakou formu elektrického nastavení odpružení.

Odpružení vepředu využívá nekonvenční zavěšení podobné technologii Duolever od BMW, která u tak velkých a těžkých motocyklů účinně zabraňuje potápění dopředu při brzdění. Toto řešení si také vyžádalo umístění dvou chladičů na boky vedle motoru. Na snímcích jsou také vidět šestipístkové brzdiče a LED osvětlení. Podle těchto snímků, u kterých stále není jisté, zda opravdu zobrazují budoucí Goldwingy, bude současně představena také verze bagger bez zadního kufru a s nižším plexištítem.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.