Honda CB125R a CB1000R 2018

Filip Tichý, foto: Honda Thailand 28.9.2017

fotka

Nový design modelu Honda CB150R Exmotion představeného na thajském trhu pravděpodobně ukazuje i podobu nového malého naháče ve verzi 125 cm3 i pro Evropu a zbytek světa. A naznačuje také cestu, jako by se mohl ubírat velký naháč CB1000R očekávaná na listopadové světové výstavě EICMA.

Krásný malý naháč ve verzi 150 cm3 představený v Bangkoku zdařile kombinuje sportovní styl, moderní prvky i retro nádech. Přitom se zajímavou dělenou LED optikou drží klasický kulatý tvar světlometu, ale zároveň ukazuje moderní výraz. Obrácená přední vidlice se stejnou konstrukcí jako u křížence skútru a adventure motocyklu Honda X-ADV zase posiluje sportovní rysy.

Boční kryty, plasty na nádrži i karbonový štítek pod nápisem Honda na nádrži vypadají zajímavě a celková silueta vytváří sympaticky nahrbený výraz. Tahle mašina trochu připomíná designovou řadu XSR od Yamahy, která také ladí na moderní neo-retro notu. Kombinace příhradového a klasického trubkového rámu zase naznačuje, že se s podobnou konstrukcí počítá i pro vyšší objemy. To potvrzují i kotoučová brzda 296 mm osazená 4pístkovým brzdičem Nissin.

Představený jednoválec 150 cm3 se čtyřmi ventily a vodním chlazením podle výrobce splňuje normu Euro 6 a po snížení objemu na 125 cm3 a vyladění výkonu na legislativní maximum 15 koní není důvod, proč by se nemohl rozjet i na evropské silnice jako lákavý stroj pro mladé jezdce s řidičákem A1. Pravděpodobně bude znatelně dražší než současný „pracant“ CB125F, na rozdíl od něj ale má ryze evropské moderní rysy. V Bangkoku se navíc představilo i několik upravených verzí tohoto stroje.

Z představeného designu se ale navíc dá odvodit i několik náznaků, jak bude vypadat nový naháč Honda CB1000R. Ten by se měl ukázat v listopadu na výstavě v Miláně, protože silný naháč konkurující třeba Yamaze MT-10 nebo BMW S1000R v nabídce už Hondy citelně chybí. Dá se očekávat využití rámu a motoru současného superbiku Honda CBR1000RR Fireblade a naladění motoru někde na úroveň 160 koní maximálního výkonu. Samozřejmě nabídne i většinu elektroniky Fireblade jako kontrolu trakce nebo třeba quicshifter. Pro stránce designu se dá očekávat využití kulatého světlometu – soudě tak podle představené CB125R či předchozích designových konceptů z loňských výstav. Podívejte se níže na skicu, jak Nový CB1000R odhadují kolegové z britských MCN.



Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.