Méně je někdy více v podání Indian Scout Bobber

Filip tichý, TZ Indian Motorcycles, foto: Jan Altner 20.10.2017

fotka

Před několika dny byla v rámci celosvětové série „SCOUT BOBBER LAUNCH PARTY 2017“ českým a slovenským motoristickým novinářům a odborné veřejnosti představena dlouho očekávaná novinka z rodiny Indian Motorcycle, Scout Bobber, respektive „Scout Cobra Bobber“. Legendární americká značka Indian Motorcycle tím jasně naznačila, jakým směrem hodlá v nejbližších letech směřovat svůj vývoj.

Slovo, respektive označení „bobber“ se v posledních patnácti letech dostalo zpět do slovníku motorkářů po celém světě. Málokdo však ví, kde se toto slůvko vzalo a odkud vlastně pochází… Bobber je označení určitého stylu vůbec prvních úprav a přestaveb produkčních motocyklů na světě. Zjednodušeně řečeno, bobbery byly přímým předchůdcem chopperů a první vlna těchto strojů vznikala už koncem 20. Let minulého století v USA.

Tehdy se tyto stroje nenazývaly bobber, ale „bob-job“ a jejich majitelé je tvořili s jediným cílem – připodobnit své tovární motocykly závodním strojům té doby. A to nejen vzhledem, ale především lepšími jízdními vlastnostmi. Základem tedy bylo motocykl odlehčit a zbavit všeho, co bylo z pohledu jezdce zbytečné pro jízdu samotnou. Tvůrci bobberů tak sundávali ze svých strojů přední blatníky, zadní ořezávali a minimalizovali (takto upravené zadní partii motocyklu se začalo říkat „bob-tail“), zbavovali motocykly padacích rámů, cestovních brašen, ramp s přídavnými světly, zrcátek, montovali menší a lehčí sedla, zkracovali výfuky… V rámci možností šly ruku v ruce se sundáváním kilogramů dolů i úpravy výkonů motorů nahoru.

Tenhle styl úprav motocyklů vydržel Americe dobře dalších třicet let a upravovali se tak stroje všech značek. Svoji zlatou éru zažívaly bobbery po II. světové válce, kdy si je kromě mladíků milujících rychlost a svobodu na dvou kolech oblíbili i členové prvních motorkářských gangů. Nic naplat, ale očesaný bobber působil vždycky drsněji a víc „cool“, než leštěnka s velkým plexisklem a spoustou chromu.

Svoji velkou reinkarnaci zažily bobbery někdy po roce 2000, kdy přišel do módy tzv. „old school“, tedy stará škola a návrat ke kořenům. Bobbery se pak začaly stavět i z moderních, především amerických motocyklů, čehož si samozřejmě všimli i sami výrobci a postupně dokázali nabídnout milovníkům starého stylu motocyklů bobbery už přímo z fabriky. Bylo jen otázkou času, kdy se bobber, nedílná součást americké motocyklové historie a kultury, objeví i v nabídce INDIAN MOTORCYCLE. Je to tu a zájemci ho mohou obdivovat na všech českých a slovenských showroomech už od 12.října!

Název SCOUT BOBBER nechodí kolem horké kaše a nenutí zákazníky používat fantazii. Chtěli jste bobber, tak tady je! Žádný lesk, žádný chrom; jen čistě účelový a při tom dokonale stylový motocykl, odkazující na staré dobré časy. Základem motocyklu je povedený, kapalinou chlazený model SCOUT. Lehký, dobře ovladatelný a hodně sportovní powercruiser u kterého výrobce uvádí výkon 95 koní v základu. To je o 5 koní méně, než má SCOUT ve standardní verzi. K drobnému úbytku došlo výrazným „přemapováním“ řídící jednotky, která v případě BOBBERu posunuje maximální kroutící moment motoru ve využitelném poli otáček výrazně níže, než jsme byli dosud zvyklí.

Šestnáctipalcová kola obutá do balónových pneumatik jsou u SCOUTU BOBBER ještě lépe zdůrazněna díky výrazně zkráceným blatníkům. O tom, že bude SCOUT BOBBER tak trošku „hrubián“, svědčí i další změny… Především celá zadní partie, která si sedla o 25 mm níž oproti standardu (tahle úprava vypadá skvěle!) a přední stupačky posunuté o cca 40 mm dozadu.

K agresivnějšímu posazu jezdce jednoznačně přispějí i nová řídítka, připomínající svým tvarem spíše motokros, než cruiser. SCOUTy BOBBER budou ve standardu nabízeny pouze jako jednomístné, vybavené velmi slušivým sedlem v kombinaci dvou barev kůže.

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.