Honda GL1800 Gold Wing 2018 je lehčí i rychlejší

Filip Tichý, foto: TZ Honda 25.10.2017

fotka

Hlavní změnou kromě podstatných inpovací na motoru, designu i podvozku je základní verze bez horního kufru. Kalsický obří cesťák s kufrem pak bude jako druhá verze Tour. V nabídce také verze s DCT převodovkou a airbagem.

Předcházející generace modelu Gold Wing se vyznačovala velkými rozměry i charakterem. Nový Gold Wing se od svého předchůdce liší a nahrazuje uvolněné linie končícího modelu vybroušenějšími a sportovními tvary. Osvětlení je řešené nejnovější LED technologií, o přístrojovku se kromě dvou klasikcých analoghových budíků a palubních počítačů stará 7palcový barevný TFT displej, který umožňuje také nastavení systému HSTC a odpružení.

Co je hlavní, jádrem a největším lákadlem nového GW zůstává plochý šestiválcový motor. Snížení vrtání a prodloužení zdvihu z něj udělalo perfektní čtvercový motor 73,0 x 73,0 mm s objemem 1833 ccm. Ovšem s úplně novou stavbou se podařilo dosáhnout podstatného snížení hmotnosti i zvýšení výkonu. Maximální výkon 93 kW (125 koní) je k dispozici při 5 500 ot./min., maximum točivého momentu 170 Nm je dosaženo při 4 500 ot./min. Objem palivové nádrže je o 4 litry menší a činí 21 litrů. Vzhledem k tomu, že je nový Gold Wing výrazně lehčí a vyznačuje se mnohem lepší aerodynamikou, je díky nižší spotřebě (5,6 litru/100 km) dojezd na nádrž stejný, jako u předchozí generace.

K dispozici budou jízdní režimy: TOUR, SPORT, ECON a RAIN. Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) zajišťuje trakci zadního kola, zatímco charakteristika odpružení a činnost kombinované brzdové soustavy (Combined Brake System – CBS) se upravují v závislosti na zvoleném režimu. Asistent pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist - HSA) a systém vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop) usnadňují ovládání stroje a pomáhají snižovat spotřebu paliva. Duální kombinovaná brzdová soustava (Dual Combined Brake System – D-CBS) optimálně rozděluje brzdnou sílu mezi přední a zadní kolo.

Nový podvozek je tvořen rámem z hliníkových profilů, zavěšení předního kola se dvěma příčnými rameny a jednostranným kyvným ramenem Pro-Arm. Tlumení a předpětí zadní pružiny se nastavují elektricky. Standardní výbava zahrnuje také elektricky ovládaný plexi štít, inteligentní klíč Smart Key a Apple CarPlay. K dispozici bude také zcela nová, třetí generace unikátní dvouspojkové převodovky Honda Dual Clutch Transmission se sedmi rychlostními stupni.

„Chtěli jsme, aby si náš nový Gold Wing zachoval svůj luxus, ale aby zároveň byl ‚univerzálnějším‘ motocyklem. Takovým, který bude pro svého majitele užitečný ve městě i na cestách. A se kterým bude jízda více vzrušující, než kdykoli v minulosti. Proto jsme začali s čistým listem papíru a navrhli jsme Gold Wing menší a ostřejší. K tomu jsme přidali veškerou techniku a software, jaké si moderní jezdec může přát. Nyní, stejně jako v roce 1975, zůstává vlajkovou lodí značky Honda a my jsme velmi pyšní, že můžeme pro tak důležité jméno začít psát novou kapitolu.“ říká Yutaka Nakanishi, vedoucí projektu GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018.

Motor a podvozek byly navrženy společně, díky čemuž se jezdec posunul vpřed a bylo tak možné vytvořit mnohem kompaktnější motocykl. Rám z hliníkových profilů byl navržen tak, aby umožnil posunutí motoru směrem vpřed (neboť přední kolo se ve svislém směru pohybuje ve svislejší rovině) a zároveň zajištění prvotřídní kontroly nad odpružením a stability přídě díky její tuhosti a snížení tření. Úroveň tlumení je možné regulovat elektricky.

Převodovka také disponuje funkcí pomalého popojíždění vpřed i vzad. Verze s manuální převodovkou využívá stejný systém zpátečky jako předchozí generace. Pohotovostní hmotnost základního modelu Gold Wing je 365 kg, Gold Wing ‘Tour’ meá 379 kg a verze s automatem DCT pak 383 kg.

Oficiální video

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.