Nové modely Honda CBR a CB

Filip Tichý 9.11.2010

fotka

Znovuzrození praktického sporťáku CBR600F, nová Honda CBR250R i CBR125R a k tomu inovované naháče CB600F Hornet i CB1000R. To byly další hity expozice Honda, která jinak odhalila odvážné modely řady V4 i nové skútry a koncepty.

Honda CBR600F

Legenda se vrací a oblíbené eFko je opět na scéně. Zatímco v minulosti ale býval model F cestovnější verzí supersportovní řady CBR-R a obvykle využíval o generaci starší verzi rámu a motoru než nejnovější „okruhová“ verze, u letošní novinky je to trochu jinak. Po vzoru například Suzuki GSX650F založené na Banditovi nebo Yamaze Diversion založené na XJ6 nabízí i Honda celokapotovanou verzi univerzálního sporťáku, který je ovšem konstrukcí namísto od okruhovek odvozený od řady naháčů. Nová CBR600F podvozkově, to jest rámem a odpružením, vychází z poslední inovované verze šestistovkového Horneta. Příbuznost s CBR-RR tu samozřejmě stále je, oba modely využívají stejnou pohonnou jednotku, pouze naladěnou na jiný styl jízdy a jinak zpřevodovanou.

Osvědčený řadový čtyřválec je nabídne 102 koní při 12 000 ot/min, což je stejná hodnota jako u Hornetu. Pro srovnání poslední verze CBR600RR z šestistovkového zdvihového objemu dokáže vyždímat 120 koní, ovšem až při 13 500 ot/min. Když už jsme u srovnávání, Honda zatím sice nezveřejnila údaj o hmotnosti nové CBR600F, ale pokud vezmeme v úvahu 200 kg provozní hmotnosti Horneta, dá se očekávat zhruba 210-215 kg živé váhy.

K hlavním přednostem ve srovnání s konkurencí patří třeba obrácená přední vidlice s možností nastavení, hliníkový páteřový rám či hliníková kyvka. Konkurenční mašiny totiž přece jen většinou využívají o něco jednodušší a levnější řešení, a když k tomu přičteme kombinovaný systém C-ABS, vypadá to na slušný prodejní trhák, o tom ovšem rozhodne také nasazená cena. Na přístrojovku se nastěhoval displej, tady asi bude kulatý budík otáčkoměru řadě jezdců chybět, ale pokrok nezastavíš, a když to jde třeba u 1198, třeba se to osvědčí i tady. Po stránce designu nové eFko navazuje na tvary reflektoru VFR1200F, při setkání naživo na výstavě mě trochu zarazil velký podíl rovných ploch u bočních kapot, třeba modrobílá verze díky tomu vypadá trochu moc stroze, ale ostatní barevné kombinace nemají chybu. Technické údaje a další informace najdete zde.



Honda CBR250R

Jedna z největších novinek 2011 od Hondy je model CBR250R. Možná to tak vedle Crossrunneru nebo CBF600F nevypadá, ale tahle dvě-pade totiž jako jediná představuje zcela nový motor, se kterým bychom se časem mohli setkat i v dalších Hondách. Jednoválec 249,4 ccm, vodou chlazený čtyřventil se vstřikováním ze sebe dokáže vydat 26 koní, což sice nemá na téměř 30 koní dvouválcové nahaté dvestěpade VTR ze stejné stáje, ale maximální krouťák je naopak ještě o 1 Nm vyšší. Na výstavě jsme natočený motor slyšeli jen chvilku a potvrdilo se to, co naznačuje mohutný výfuk. Tedy tichoučký chod ala Honda. Jednoválec s krásném sportovním kabátě slibuje maximálně jednoduchou údržbu i minimální spotřebu (oficiálně průměr 3,7 L/100km). Technické údaje a další informace najdete Technické údaje a další informace najdete zde.



Honda CBR125R

Zase jeden model, u jehož popisu už se mi do klávesnice cpe slovo „legendární“. Již po mnoho let sen mnoha teenagerů se také dočkal modernějšího kabátu po vzoru novinky CBR250R. Dobrou zprávou (zvlášť pro mě ;-) je informace o vylepšené ergonomii pro jezdce delších postav. Rám a motor zůstávají téměř nezměněné, i když i tady si předpisy vynutily zásahy do vstřikování a katalyzátoru. Díky podobné konstrukci s dvěpade se zvětšila nádrž z 10 na 13 litrů a dozadu se nastěhovala robustnější pneumatika 130/70. Narozdíl od dvěpade si ale tahle stopětadváca může dovolit jen malý sportovní výfuk po vzoru supersportů. Technické údaje a další informace najdete zde.



Honda CB1000R a CB600F Hornet

Inovací prošly také oba velké naháče. Povedený futuristický design ještě dlouho nebude působit zastarale, takže stačilo jen pozměnit plasty kolem světlometu u Horneta a přidat diody do reflektoru CB1000R. Designéři se dále odvážili ještě úhledněji zabalit přístrojovku a přidat pár drobných oživení jako zvednutá zadní část u Hornetu či lepší řídítka u CB1000R, ale zbytek zůstává shodný s letošní verzí, protože v tomto designu zkrátka Honda předběhla dobu. Velký naháč CB1000R navíc do příští sezóny vyrazí v nádherné trikolóře. Technické údaje a další informace najdete zde a zde.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.