Ducati novinky 2018 z Milána

Filip Tichý, foto: Ducati 6.11.2017

fotka

Na pódium za doporovodu světelné show přijíždí retro laděný Scrambler se vzduchem chlazeným motorem 1100 ccm, obří cestovní enduro Multistrada s variabilním časováním ventilů, ale nakonec hlavně nový superbike Ducati Panigale s motorem V4.

Ducati Multistrada 1260

Jako další na pódium totiž přijíždí Multistrada 1260, a to rovnou ve třech verzích, kromě standardu i ve verzi S a nejluxusnější Pikes Peak s charakteristickým lakováním. Multistrada od sezóny 2018 dostane nový motor Testastretta DVT o objemu 1262 ccm, který si Ducati už vloni úspěšně vyzkoušela v modelu X-Diavel. Motor s variabilním časováním ventilů je v základní verzi naladěný na výkon 147 koní, ve verzi S potom dokonce 158 koní.

Současná dvanáctistovka Multistrada sice měla i tak úctyhodnou porci 152 koní, ale nový agregát by měl nabídnout nesrovnatelně lepší průběh a točivý moment. Maximální hodnotu 129 Nm totiž nová Mulitstrada nabízí v širším rozsahu otáček. K novému motoru patří i nový rám, ten bude mít stabilnější úhly a zajistí lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. LED osvětlení, barevný digitální displej TFT či bezklíčové zapalování už Ducati u svých nejlepších modelů nabídla dříve, nyní přibylo třeba oboustranné rychlořazení Ducati Quick Shift či nová generace ABS s možností brzdění i v náklonu v zatáčkách.

Ducati Scrambler 1100

První osmistovková řada Ducati Scrambler byl prodejní hit, protože konečně dokázal nabídnout zájemců o prémiovou značku také nějaký jednodušší model za neprémiovou cenu. Nyní ale přišel čas nabídnout zase něco luxusnějšího a silnějšího, proto Ducati od jara posílá na trh vyšší řadu Scramblerů 1100, kromě standardní verze také 1100 Special a 1100 Sport. Zmíněný Special se liší drátěnými koly a dalšími designovými úpravami, verze Sport zase navíc nabídne s nastavitelný podvozek Öhlins.

Nový větší bratr scrambleří rodiny je celkově o něco větší a do prodlouženého rámu si posadil vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1079 ccm. Ten už zažil svoji největší slávu před několika lety v modelu Monster 1100, nyní je ale přepracovaný pro plnění norem Euro 4 a je naladěný na výkon 86 koní a točivý moment 88 Nm. Návaznost na řadu Monsterů ukazují i mohutné výfuky posazené těsně pod sedlo. Přední část jako by z oka vypadla předchozí osmistovkové řadě, ale z pohledu jezdce bude kromě větší velikosti a výkonu rozdíl také v odvážném digitálním budíku složeném ze dvou částí.

Ducati Panigale V4

Italové po dlouhé domě opustili véčkový čtyřválec a přecházejí na nedávno představený vidlicový čtyřválec Desmosedici Stradale o zdvihovém objemu 1 103 ccm se zkrácenou verzí na 999 ccm pro účely homologace do WSBK). Ten je odvozený od závodního motoru Desmosedici z MotoGP a dokáže nabídnout maximální výkon 214 koní při 13 000 ot/min, maximální točivý moment je přitom 124 Nm při 10 000 ot/min.

Ovšem to není všechno, v nabídce bude i verze Panigale V4 Speciale se závodním kitem, která má na motoru rovnou 226 koní, navíc při hmotnosti jen 164 kilogramů díky využití dílů z karbonu a frézovaného hliníku. Panigale V4 Speciale ovšem půjde do výroby jen jako číslovaná edice o 1500 kusech. Její cíl je jasný – vyhrát naprosto všechno v šampionátu WSBK. A s tímto poměrem výkonu a váhy by to opravdu neměl být problém.

Oproti současné dvouválcové verzi Panigale se podstatně zkrátil i odlehčil i celý rám a podvozek, samozřejmostí je použití toho nejlepšího, co současná nabídka komponent nabízí – přední vidlice Öhlins NIX30 a zadní odpružení Öhlins TTX36 s radiálním brzdovým systémem Brembo Monobloc Stylema. Odpružení je elektronicky nastavitelné a řadu nastavení nabízejí i další asistenční systémy, například specialita Ducati – elektronicky asistované brzdění motorem. Celkový design zůstal věrný předchozí řadě Panigale, která se řadila k nejkrásnějším modelům všech dob.

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.