Yamaha s Nikenem na třech kolech a inovované modely

Filip Tichý, foto: Jan Altner 7.11.2017

fotka

Jako první na světě vyrazí do segmentu velkých motocyklů s dvojitým předním kolem japonská Yamaha. Niken je nyní hotový sériový motocykl a s mohutným předkem určitě bude hitem nebo alespoň největší kuriozitou sezóny.

Na podium nám jej přijela představit samotná největší celebrita ve světe motocyklů, božský Valentino, který svým neustálým úsměvem a vtípky umí nadchnout pro cokoli. Tříkolový Niken zezadu vypadá jako MT09, ze které používá část rámu a tříválcovou řadovou devítistovku, ale zepředu jde o monutné monstrum s dvojitými předními trubkami a komplikovaným systémem kyvného zavěšení kol.

Konstruktéři slibují podobnou revoluci z pocitu z jízdy jako přechod na carvingový styl lyžování z klasiky. A musím přiznat, že se moc těším na první svezení, až podle návodu rameny na sílu nacpu předek do zatáčky s téměř stoprocentní jistotou, že dvě patnáctková kola nemají šanci uklouznout. I kdyby jedna pneumatika najela na kapku nafty nebo trhlinu, druhá má v náklonech (výrobce slibuje až 45°) stále bohatou rezervu adheze, a to by mohlo opravdu dovolit úplně jiný styl přístupu k jízdě.

Nové modely MT-07 a MT-09 SP, Tracer 900 a Tracer 900 GT

Kde bere Yamaha investice na vývoj nových styl motocyklů nebo třeba robotických jezdců? Částečně za to určitě může chytré využití společných platforem a pohonných jednotek v několika řadách motocyklů. Proto letos přišly s novými inovacemi první průkopníci nového řadového dvouválce MT07 a tříválce MT09 ve verzi SP.

Podstatně přepracovaný je i cestovní model Tracer 900, který má velkorysejší polokapotáž a stejná vylepšení elektroniky jako řada 09.

Yamaha XT1200ZE Super Ténéré Raid

Základem oživené supertenerky je stále mohutný řadový dvouválec 1199cc doplněný novou elektronikou a elektronickým odpružením.

Ténéré 700 World Raid

Bohužel prototyp T7 je stále ve verzi provozního prototypu a Yamaha podle všeho jeho uvedení na trh odkládá o další rok. Podle vyjádření výrobce za tím je snaha dokonale vyladit všechny vlastnosti, ovšem po třech letech od představení první myšlenky se mi do hlavy vkrádá myšlenky, zda to Yamaha s tím čekáním nepřežene, zvlášť když mezitím ostatní výrobci představují už druhé generace svých dvouválcových endurek střední třídy...

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.