BMW K1600 Grand America, nový skútr C400X a endura F850GS

Filip Tichý, foto: Jan Altner, BMW 7.11.2017

fotka

Německá značka v Miláně navázala na úspěch baggeru K1600B a představila velký cesťák zacílený na amerického zákazníka. Doplněním baggeru o luxusní nadstavbu spolujezdce z modelu GLT vznil již čtvrtý model založený na řadovém šestiválci K1600.

S příchodem nové generace Goldwingu ale třeba i baggerů od Harley-Davidson začíná být v této kategorii pořádně nacpáno, proto dává smysl, že BMW rozšířila nabídku a teď už si vybere zájemce o opravdu každý styl. Víc sportu, nebo víc Ameriky? Druhou možnost na trhu pokrývá právě nově představený K1600 Grand America.

šestiválcový motor nabízí nejvyšší výkon 118 kW/160 k při 7750 1/min a maximální točivý moment 175 Nm v 5250 1/min. V novém BMW Grand America nabízí nejen oblíbené a prakticky nevyčerpatelné zásoby výkonu, ale také výjimečnou charakteristiku. V rámci principu „amerického způsobu jízdy“ je jeho maximální rychlost omezena na 162 km/h. Asistent couvání Reverse Assist pro snadné manévrování už je v rámci sériové výbavy.

Skútr BMW C400 X

Německý výrobce si dal dlouhou pauzu po představení prvních maxiskútrů C650, aby si trh i zákazník zvyknul na nový segment, teď přišel čas na další přídavek s variátorem, kterým je zajímavá čtyřstovka navazující na design nově představených F850 a F750 se shodným asymetrickým světlometem.

Čtyřstovku ve skutečnosti pohání třistapadesátkový jednoválec s hodě slušným výkonem 34 koní a s provozní hmotností 204 kg. Automatická kontrola stability ASC je zárukou vyšší bezpečnosti během akcelerace, a to především na kluzkých površích. Dále je k dispozici je například přímo z výroby volitelně nabízený multifunkční přístrojový štít s 6,5palcovým TFT displejem. Ve spojení s vylepšeným sdruženým ovladačem BMW Motorrad Multi-Controller to znamená, že jezdec má rychlý přístup k funkcím motocyklu a jeho konektivitě, aniž by byl rozptylován od dění na silnici.

BMW F750 GS a F850GS

Radikálnější 850 na drátech s obrácenou přední vidlicí nebo jednodušší a dostupnější 750 s litými koly s klasickou vidlicí? F 750 GS je určeno všem jezdcům, kteří upřednostňují vzhled a koncepční pojetí cestovního endura v kombinaci s nízko umístěným sedlem, vysokým výkonem, nízkými náklady a všestrannými schopnostmi. Naproti tomu nové F 850 GS, které kromě výše zmíněného nabízí vyšší výkon a točivý moment, oplývá ještě větším zaměřením na cestování, doplněným o špičkové schopnosti v terénu. Nové 850 GS nyní zvládne přes 200 km/h.

Nový výkonný řadový dvouválec se dvěma vyvažovacími hřídeli a intervalem zapalování 270° pro optimalizovaný hladký chod motoru a emotivní zvuk. Vývojáři dosáhli silného a emocionálně přitažlivého zvuku tím, že použili klikový hřídel s ojničními čepy odsazenými o 90° a interval zapalování 270°. Nežádoucí vibrace nového motoru jsou absorbovány dvěma vyvažovacími hřídeli. Přibyla také volitelná funkce Shift Assistant Pro pro řazení bez spojky nahoru i dolů jako součást volitelné tovární výbavy.

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.