První hybrid Vespa Electtrica X a skútry z Milána

Filip Tichý, foto: Jan Altner 16.11.2017

fotka

1,5 L na 100 km, takovou spotřebu nabídne Vespa, které posílá do výroby první hybridní skútr poháněný elektromotorem a doplněný benzínovým agregátem! V Miláně se ale představila řada nových modelů skútrů a většina z nich míří zajímavým směrem – když ne do terénu, tak aspoň do terénního stylu.

Vespa Electtrica X

Přijíždí první sériově vyráběný hybrid v jednostopém světě. Málokdo by přitom čekal, že s ním vyjede zrovna Vespa, která si tolik zakládá na tradici a svůj základní design si drží vlastně už od 2. Světové války. Nová Elettrica je stejně stylová a luxusní jako ostatní modely Vespa, navíc je ale úplně tichá a bez exhalací – a navíc s oběma koly jednostranně zavěšenými. Základem je elektromotor na zadním kole s kontinuálním výkonem 2 kW (2,7 koní) a špičkovým výkonem 4 kW (5,4 koní). To by nebyly až tak oslňující hodnoty, podobná čísla nabídnou ty nejmenší skútry s benzínovými motory 50 ccm. Ovšem Electtrica zaujme hlavně mohutným točivým momentem přes 200 Nm! Lithiová baterie doplněná systémem rekuperace při brzdění umožňuje maximální dojezd 100 km (v režimu Eco, režim Power má kratší dojezd) a lze ji dobít z běžné zásuvky za čtyři hodiny.

Hybridní verze Vespa Elettrica X má dojezd prodloužený na 200 km díky malému benzínovému generátoru s třílitrovou nádrží, který průběžně dobíjí baterii. I tento model může jezdit jen na samotný elektromotor, zmenšená baterie ale umožní dojezd jen 50 km. Prostým výpočtem dojezdu a velikosti nádrže nám pak vyjde celková spotřeba 1,5 L na 100 km, ovšem s nabitou baterií. Když odečteme baterii, je pak spotřeba 2L na 100 km. Údaje o celkové hmotnosti, oficiální spotřebě při jízdě s pomocným generátorem nebo cenách výrobce oznámí až na začátku příštího roku.

BMW C400X s tváří endura

Jednoválcová čtyřstovka navazuje na design nově představených cestovních endur F850GS se shodným asymetrickým světlometem. Skútr ve skutečnosti pohání třistapadesátkový jednoválec se slušným výkonem 34 koní a s provozní hmotností 204 kg. Automatická kontrola stability ASC se sledováním trakce je zárukou vyšší bezpečnosti během akcelerace za mokra a na kluzkém povrchu.

Dále je k dispozici přímo z výroby volitelně nabízená multifunkční přístrojovka s 6,5palcovým TFT displejem. Ve spojení s vylepšeným sdruženým ovladačem BMW Motorrad Multi-Controller to znamená, že jezdec má rychlý přístup k funkcím motocyklu a jeho konektivitě, aniž by byl rozptylován od dění na silnici.

Honda X-ADV 2018

Po příchodu na trh v roce 2017, kdy se během prvních měsíců prodalo téměř 10 000 kusů tohoto modelu, vstupuje „motocyklové SUV“ značky Honda do roku 2018 s vylepšenými terénními schopnostmi. Design je stejný, ale vnitřní výbava je doplněná systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control s několika úrovněmi.

Tlačítko „G“ upraví charakter řazení dvouspojkové převodovky DCT a zlepší výkony stroje v situacích, kdy končí asfalt a začínají nezpevněné cesty. Honda X-ADV i nadále zůstává jediným sériově vyráběným maxiskútrem, který má i volitelné stupačky pro jízdu v terénu ve stoje. Tohle už není jen SUV, po přezutí do pořádných terénních pneumatiky by měl stroj dovolit slušný offroad.

Kymco CV2 koncept

Další značkou, která pokusně nahodila udici do segmentu maxiskútrů v SUV stylu, je tchajwanský výrobce Kymco. Představená dvojice konceptů jako by zpracováním přední části z oka vypadla nejrozšířenějšímu cestovnímu enduru BMW GS. Plastový „kachní zobák“ sice nedoprovází žádné další terénní prvky, místo nich CV2 nabízí cestovatelské funkce po vzoru cestovních endur.

Variabilní uspořádání sedla umožňuje jízdu sólo nebo se spolujezdcem, doplnění horním kufrem či bočními kufry a dokonce i plexi stříškou pro jízdu v dešti. Podle výrobce by se mělo jednat o vyšší objemovou třídu, než je současný vrchol v podobě modelu AK550, logicky se nabízí oživení sedmistovky Kymco 700i Myroad, kterou značka postupně stáhla z trhu.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.