BMW V8 Twin-Turbo, čtyřlitrový osmiválec Proboost M1

Filip Tichý, foto: Proboost 4.12.2017

fotka

Výkon přes 400 koní koní umí poslat přeplňovaný osmiválec BMW M60B40 na zadní kolo zajímavé stavby, která vznikla jako pilotní propagační projekt finské firmy Proboost. Ve Finsku je evidentně možné všechno, motocykl je na značkách, což je u nás v Čechách něco nepředstavitelného… Stroj je již prodaný za přibližně 600 tisíc korun, Proboost nabízí na prodej ještě další rám, který si můžete osadit svým motorem M60 a dostavět.

Musím se přiznat, že dodnes vzpomínám na redakční test Triumphu Rocket, obrovského tříválce v největším sériově vyráběném motocyklu na světě. Už ten byl jako z jiného světa a lehce se klonil k pocitu z automobilového motoru. A tohle bude ještě minimálně o dva levely dál. Osmiválec, čtyři litry a turbo, to musí být dvočina!

Jejím autorem je finská firma, která se specializuje na turbo kity pro motocykly a sněžné skútry a postavila také několik dragsterových speciálů. Jako upoutávku na své umění předvedla nádhernou stavbu založenou na motoru twin-turbo 4.0 L BMW M60B40 V8. Standardní výkon tohoto motoru je 282 koní, ale díky dvěma přeplňovacím jednotkám by se teoreticky mohl vyšplhat na 400-500 koní.

To je ale jen sféra teorie, takovou sílu už samozřejmě nelze přenést na jedno zadní kolo, byť osazené tou nejširší motocyklovou pneumatikou na trhu. S odpružením si konstruktér poradil opravdu šalamounsky, všechno jednoduše zdvojil. Dojitá přední vidlice z motocyklu Suzuki Hayabusa a dvě jednotky Ohlins na každé straně zadního kola. Přenos síly na zadní kolo je ozubeným řemenem.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.