MRG před Dakarem, tři motocykly a dvě čtyřkolky

Jan Altner 10.12.2017

fotka

Dakar 2018 se blíží a tým MRG představil v Praze detaily své účasti ve 40. Ročníku této slavné soutěže. Celá akce se odehrála příznačně v holešovických prostorech Klasick Wheels, která se věnuje motocyklům i cestování. Týmový šéf Ervín Krajčovič, seznámil novináře i partnery týmu se všemi jezdci i s organizací celé rallye. Češi patří na Dakaru mezi silně zastoupené země a tým MRG zde hraje v zastoupení České republiky s největším počtem startujících strojů prim.

MRG startuje na Dakaru po páté a v zatím nejpočetnějším složení skládajícím se ze tří motocyklů a dvou čtyřkolek. Nadcházející ročník závodu startuje v Peru a pokračuje přes Bolívii do Argentiny. Účastníky rallye čeká celkem 14 etap. Právě úvodní část v Peru bude velmi náročná a bude zřejmě nelítostným sítem, které startovní pole silně pročistí. V MRG si to plně uvědomují, a proto nepodcenili přípravu.

Především kvůli náročnému začátku v Peru se letos zúčastnili rallye v Maroku, která je svým charakterem podmínkám v Peru podobná. Tato soutěž podrobila techniku i jezdce velké zkoušce, v které obstál celý tým na výbornou. Jezdci týmů odpovídali na dotazy novinářů a představili své plány.

Milan Engel (KTM 450 RR) má za sebou velké úspěchy 25x mistr ČR Enduro a Cross Country, reprezentant ČR na Šestidenní (2x zlato). Dakar 2016 nedokončil, v závěru soutěže odstoupil ze 17. Místa, poslední ročník 2017 dokončil po problémech za očekáváním na 34. Místě. V letošním ročníku by rád zúročil své zkušenosti a dojel v první dvacítce.

Jacopo Cerutti (Husquarna 450 RD), tento Ital je jediným zahraničním jezdcem v českém týmu. Má velké zkušenosti především v enduru a na při své premiéře na Dakaru 2016 se umístil na skvělém 12. Místě. Poslední ročník bohužel kvůli zranění po pádu nedokončil. Letos by rád navázal na své úspěchy z roku 2016.

Jan Veselý (KTM 450 RR) je nejzkušenějším jezdcem týmu. Má zkušenosti i z mnoha jiných soutěží a Dakar zažil poprvé i jako mechanik továrního týmu. Jako jezdec pojede už po osmé, ale poprvé v kategorii Malles Motos. V této kategorii se musí spoléhat jen sám na sebe. K dispozici bude mít jen jednu bednu náhradních dílů a sám si musí vystačit i jako mechanik. Honza se na závod těší a dle svých slov konečně zažije ten pravý Dakar.

Tomáš Kubiena (Hawk690) má mnoho zkušeností z mezinárodních závodů a ví i jak chutná vítězství na takových soutěžích. Při svém premiérovém startu na letošním Dakaru odstoupil po technických problémech ze skvělého 8. Místa. Věří že i díky loňským zkušenostem z uplynulého ročníku je nyní dobře připraven a rád by dojel v první desítce.

Olga Roučková (Yamaha YFM 700) je nováčkem nejen v týmu, ale i na Dakaru. Má za sebou úspěšnou sezónu, letos se na své čtyřkolce Yamaha stala, jako první žena v celé historii FIM Europe Baja, mistryní Evropy. Zdánlivě křehká závodnice podřídila přípravě na Dakar vše. Ráda by letos sbírala zkušenosti a podívala se do cíle závodu.

První etapa rallye letos startuje až 6.ledna 2018, ale technika už směřuje do Peru a proto jsou veškeré přípravy u konce. To se netýká jen závodních speciálů, ale i pěti doprovodných vozidel a proviantu, který s sebou tým veze. Český tým je podporován především českými firmami a nejedná se jen o podporu finanční, ale i materiální. Na strojích týmu najdete z české produkce například výfukové systémy RP tuning, brzdové destičky Goldfren, řetězy ČZ Chain. V extrémních podmínkách mimo bivaky se hodí i jídlo Adventure menu. Jako každý rok pojedou závodníci v osvědčeném oblečení českého výrobce PSI–Hubík, které jim toto oblečení dodává nejen na míru, ale samozřejmě i vyvinuté přímo pro podmínky tohoto závodu. Podle slov manažera týmu jsou tito dodavatelé do Dakaru zapáleni stejně jako tým a produktům zahraničních značek se nejen vyrovnají, ale často je v některých aspektech i překonávají.

Z celého týmu je cítit obrovské nadšení a týmový šéf Ervín Krajčovič doufá po letech trpělivého sbírání zkušeností v dobrý výsledek. My jsme využili nabídky tohoto týmu a nadále budeme sledovat nejen přípravy tohoto týmu, ale i každodenní úsilí tohoto týmu během celé soutěže přímo na trase.

 reklama

Videa

Instagram



Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.