Přeplňovaná Suzuki GSX-700T na obzoru

Filip Tichý, foto: Suzuki 14.12.2017

fotka

Značka Suzuki se podle prvních náznaků probouzí z kómatu způsobeného hospodářskou recesí. V posledních letech, kdy se ostatní japonské značky předhánějí v rozvíjení nových směrů a modelů, se Suzuki blýskla vlastně jen výborným novým superbikem GSX-R1000. Letošní prezentace Suzuki na výstavách v Tokiu a Miláně nepředvedla nic nového a značku Suzuki jsme tak marně hledali na seznamu plánovaných tiskových konferencích.

Že se blýská na lepší časy, ukazují první neoficiální zprávy, které „utekly“ z dealerské konference. Příští rok by se měla představit přelomová novinka Suzuki GSX-700T pro sezónu 2019, kde písmeno T označuje "turbo". Podle neoficiálních zdrojů by se měl nový model hodně blížit konceptu Suzuki recursion, o kterém jsme zde poprvé psali již v roce 2013. Samotný název Recursion si Suzuki nechala na trzích patentovat v roce 2015.

Studie Recursion s polokapotáží svými tvary trochu odkazuje na legendární „Katanu“, ještě zajímavější je ale oznámená technika. Vodou chlazený řadový dvouválec 588 ccm prototypu Recursion je vybavený přeplňováním SITS (Suzuki Intercooled Turbocharging System). S dalším vývojem pravděpodobně došlo k navýšení zdvihového objemu blíže hranici 700 ccm. Díky přeplňování by střední objem mohl nabídnout výkony litru, ovšem koncentrovaný do lehké a kompaktní stavby.

Suzuki GSX-700T by měla nabídnout hodně příznivou spotřebu a hodně slušný výkon přes 100 koní - to už je na řadový dvouválec docela silné kafe, ale samo o sobě to není až taková bomba, stejnou cifru nabídne třeba naháč Suzuki GSR600. Ale hodnota točivého momentu nad 100 Nm, to už je úplně mimo jakékoli srovnání (například zmíněné GSR600 má jen 64 Nm).

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.