Motodenik.cz - Nové Sportstery 2018, Forty-Eight Special a Iron 1200 jako moderní retro

Nové Sportstery 2018, Forty-Eight Special a Iron 1200 jako moderní retro

Filip Tichý, zdroj: TZ Harley-Davidson 21.2.2018

fotka

Harley-Davidson navazuje na slavnou historii modelové řady Sportster a představuje nové modely Iron 1200 a Forty-Eight Special. Tyto dvě novinky jsou nejnovějším příspěvkem v řadě 100 očekávaných nových modelů, které značka Harley-Davidson slíbila uvést na trh do roku 2027. Nové modely Sportster kombinují retro styl z customové scény s klasickou konstrukcí řady Sportster a podmanivým výkonem motoru V-Twin Evolution 1200.

Od svého vzniku v roce 1957 byly motocykly Sportster neustále upravovány, a to jak továrními designéry Motor Company, tak samotnými majiteli těchto motocyklů: Sportster jako bobber, chopper, scrambler nebo café racer; jako ostrý závodník na oválech flat-tracku nebo dragsterové dráze; jako dostupný stroj pro začínající jezdce a jako jedinečný cruiser.

„Již od svých počátků Sportster nabízel perfektní kombinaci velikosti, výkonu a charakteru, díky které dokázal přitáhnout tolik rozdílných jezdců,“ říká Brad Richards, Director of Styling Harley-Davidson. „Sportster se dá relativně snadno odstrojit a předělat do vlastního stylu. Při návrhu nových modelů Iron 1200 a Forty-Eight Special jsme udělali přesně to, co majitelé Sportsterů dělali se svými motocykly po celé generace.“

Oba modely Iron 1200 a Forty-Eight Special zřetelně odlišuje nová grafika na palivové nádrži, která se chlubí odvážnou kombinací barevných pruhů se symboly, které byly v módě v sedmdesátých letech. „Umělecké styly na těchto dvou nádržích odrážejí současné trendy, které pozorujeme u customových motocyklů a v oblasti designu obecně. Je tu patrný odklon od složitého a tajemného umění k čistým a jednoduchým myšlenkám,“ říká Richards. „Musím také zdůraznit, že grafika respektuje charakteristické tvary palivových nádrží Sportster, jejichž legendární tvar je klasický designový prvek sám o sobě.“

Harley-Davidson Iron 1200™

Hlavním rysem modelu Iron 1200 je pořádný výkon. Motor V-Twin Evolution® 1200 o zdvihovém objemu 1202 ccm nabízí o 36 procent vyšší točivý moment (99 Nm vs. 73 Nm) než motor 883 Evolution v modelu Iron 883, což je původní městský rváč v rodině Sportster. Model Iron 1200 přináší víc síly do pouličních soubojů – razantnější odpich od semaforů a silnější střední pásmo otáček pro proplétání v provozu.

Vysoká, sametově černá řídítka Mini Ape jsou klíčovým prvkem, který posiluje styl customové přestavby. Mají výšku 22 cm, rozpětí 81 cm a sklon dozadu o 16 cm. Výsledkem je majestátní jízdní pozice s rukama vysoko ve větru. Na černém štítku obepínajícím světlomet se podepsal styl West Coast, který ještě zdůrazňuje odvážné křivky vysokých řídítek. Zajišťuje základní ochranu před větrem ve vyšších rychlostech a nabízí prostor pro vlastní úpravy. Vykrojené jednomístné sedlo Café Solo je protažené k zadnímu blatníku a jeho tvar zajišťuje jezdci důležitou oporu ve chvíli, kdy naplno povolí otěže motoru Evolution 1200.

Klasická palivová nádrž s charakteristickým tvarem Sportster o objemu 12,5 litru je ozdobená odvážnými barevnými pruhy. Tmavé povrchové zpracování motoru pomáhá vyniknout jasné grafice nádrže. Mezi barevné kombinace palivové nádrže patří černá Vivid Black, rudá Twisted Cherry a bílá Billiard White, které skvěle kontrastují s černou barvou štítku Vivid Black.

Pohonná jednotka je vyvedena v té nejoblíbenější barvě: černé horní a dolní kryty vahadel, černý výfuk a kryty tlumičů a černé kryty zapalování, spojky a převodovky. Tvar motoru V-Twin zvýrazňují pouze chromované trubky rozvodových tyčí a vaček. Motocykl Iron 1200 doplňují černá devítipaprsková kola (19 palců vepředu a 16 palců vzadu) a černý kryt řemenu a ozubeného kola.

Harley-Davidson Forty-Eight® Special

Robustní přední část modelu Forty-Eight Special – přední pneumatika o šířce 130 mm zarámovaná do 49mm vidlic usazených v masivních trojitých hliníkových brýlích – vypadá zvlášť sebevědomě po doplnění o vysoká černá řídítka Tallboy. „Řídítka Tallboy jsme vybrali kvůli jejich speciálnímu tvaru,“ říká Richards. „Umožňují menší sklon dozadu než řídítka Mini-Ape a výsledkem je vzhled, který skvěle ladí s robustním stylem předku a menší palivovou nádrží modelu Forty-Eight Special.“

Charakteristický tvar nádrže řady Sportster nazývaný „burák“ zvýrazňují výrazné vodorovné pruhy, které obepínají jednoduché textové logo Harley-Davidson. Palivová nádrž je k dispozici ve třech barevných kombinacích: černá Vivid Black, červená Wicked Red a bílá Billiard White. Motor Evolution 1200 má černou horní část, pod kterou následuje příliv lesklého chromu včetně chromovaných krytů převodovky a spojky a chromovaných tlumičů a krytů výfuku.

Chromované dolní kryty vahadel, trubky rozvodových tyčí a kryty vaček kontrastují s černými válci a zvýrazňují tvary motoru V-Twin. Černá devítipaprsková litá kola jsou obutá do pneumatik Michelin Scorcher 31 (16 palců vepředu i vzadu).

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.