Quadro4 se mění na Qooder i s elektropohonem

Filip Tichý, foto: Quadro 5.4.2018

fotka

Značka Quadro přejmenovala svůj čtyřkolový skútr na Qooder, aby jej víc odlišila od podobného tříkolového stroje Quadro3. Na automobilovém veletrhu v Ženevě navíc představila také elektrickou verzi E-Qooder.

Quadro je zajímavý projekt se švýcarskými kořeny a výrobou v Itálii z komponent a motorů dovážených z Číny. Navazuje na úspěch prvních tříkolových skútrů MP3 od koncernu Piaggio, ale je založený na podstatně jednodušším řešení přední kyvné vidlice s hydropneumatickým nakláněním, které zároveň funguje jako odpružení. Díky tomu je stroj opět podstatně bezpečnější při zatáčení nebo krizovém brzdění na kluzkém povrchu.

Systém HTS (Hydraulic Tilting Systém) se konstruktérům podařil osadit i na zadní nápravu, kam výkon motoru putuje přes diferenciál dvěma ozubenými řemeny. Quadro4, vlastně nyní již Qooder, má nový motor. Místo předchozí 350 ccm, který už jen stěží stíhal dát relativně těžkému stroji (281 kg) slušnější dynamiku, nyní používá modernější jednoválcovou čtyřstovku o výkonu 32 koní, ovšem s podstatně navýšeným točivým momentem.

E-Quooder s elektromotorem

Hlavní novinkou, očekávanou ještě v roce 2018, by měl být elektrický skútr E-Quooder. Představený prototyp je postavený na stejném konstrukčním základu jako verze se spalovacím motorem, ale je osazený výkonným elektromotorem s udávaným maximálním výkonem 46 koní.

Udávaný točivý moment je až 106 Nm, to už by mělo stroji dát hodně slušnou dynamiku i přes doplnění o těžší baterie. Podle vybrané bateriové sady 7,2 nebo 14,4 kWh by se mohl celkový dojezd pohybovat v rozmezí 130 až 260 km, ovšem údaje o bateriích a předpokládané době dobíjení výrobce zatím neuvedl.

Video

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.