Nová Honda PCX125, moderní design a ABS

Filip Tichý, foto: TZ Honda 6.4.2018

fotka

Jednostopý bestseller na českém trhu i v Evropě si svoji pozici před osmi lety vydobyl díky výbornému poměru ceny a výkonu v kombinaci s atraktivním designem. Do sezóny 2018 vyráží důkladně modernizovaná nová generace PCX, kromě plnění novějších předpisů má i výrazně inovovaný design.

Hlavním lákadlem nové generace PCX bude bezesporu moderní, nebo až lehce futuristický design, který navazuje na současné trendy v designu automobilů. Nad hlavním světlometem je ještě jedna řada diodových světel s integrovanými směrovkami, vzadu se zadní světlo slilo do velkého tvaru X a PCX tak připomíná současnou řadu Civic z dvoustopé produkce Hondy. Nový je také tvar sedla, který umožnil zvětšení objemu podsedlového prostoru, kam se nyní vejde integrální hema.

Vylepšená technika zahrnuje nový pevnější rám Duplex s posunutým zavěšením odpružení zadního kola. Inovovaný jednoválec SOHC zase nabral o pár procent výkonu (0,3 kW) navíc na maximální hodnotu 9 kW při 8500 ot/min. I nadále je vybavený systémem automatického zhasínání a startování motoru při zastávkách na semaforech. Honda slibuje kombinovanou spotřebu pouhých 2,1 L/100 km a tedy dojezd na osmilitrovou nádrž přes 400 km. Na jezdce čeká nová digitální přístrojovka a také zásuvka 12V na dobíjení mobilu nebo napájení navigace.

Na zadním kole stále zůstává jednoduchá bubnová brzda, která připomíná, že jde o celosvětový model určený i pro asijské a jihoamerické trhy. Skútr dostal lehčí čtrnáctipalcová kola a silnější pneumatiky, místo předchozích 90/90 vepředu a 100/90 vzadu nyní bude jezdit na kombinaci 100/80 a 120/70. Honda pro PCX také poprvé použila ABS, ovšem jde pouze o jednokanálový systém pouze na předním kole.

Velkým nezodpovězeným otazníkem, který bude do značné míry určovat úspěch nové generace PCX na trhu, zůstává prodejní cena, kterou Honda oznámí až před květnovým uvedením nové generace do prodeje. Model PCX si totiž získal obrovskou popularitu hlavně díky dostupné ceně, která u prvních modelů v roce 2010 začínala na 58 tisících. Dnes prodávané modely 2017 již nesou cenovku 73 tisíc korun. Případné zdražení nové generace PCX by znamenalo, že se pod ni cenově dostane Yamaha se svým přímým soupeřem, modelem NMax za 75 tisíc. Ten má navíc výhodu kotoučových brzd se systémem ABS na obou kolech.

 reklama

Videa

Instagram



Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.