Polský custom Watkins M001, technická i designová bomba

Filip Tichý, foto: Maciek Bejma 9.4.2018

fotka

Konstruktér s uměleckým pseudonymem „Jack Watkins“ z polského Gdansku postavil úžasný motocykl, kterému se už ani nedá říkat custom. Tohle je totiž úplně nová konstrukce, která v sobě kombinuje několik přístupů a výsledkem je mašina, u které jen těžko uhádnete směr jízdy.

Na začátku byl postarší velký cesťák BMW R1150RT z roku 2002 a spousta úžasných nápadů, které třicetičlenný konstrukční tým Mechanical Design Ph.D napřed poctivě navrhl a propočítal v CADu. Pak teprve přišel na řadu laserově vyřezávaný ocelový rám a hlavně stavba předního zavěšení motocyklu s označenímk Watkins M001.

Motocykly se zavěšením předního kola pomocí vodorovné vidlice mají výhodu v tom, že nemění svoji geometrii ani při silném brzdění, jako je tomu u teleskopických vidlic. Nejen, že se předek při brzdění nepotápí, ale ani se nezhoršuje účinnost odpružení, což je hlavní problém klasické konstrukce používané prakticky všemi dnešními motocykly.

Rám motocyklu je vyřezaný laserem z ocelových plátů a zároveň funguje jako boční kryty, které skrývají mimo jiné 16litrovou nádrž ukrytou pod sedlem. Sedlo přitom nahrazuje jen několik rovných panelů z pěnové hmoty. Celý motocykl je v kovových odstínech šedé barvy, pouze přední kolo z motocyklu Yamaha XJ je v zářivě žluté barvě. Futuristický výraz celého výtvoru trochu zmírňuje klasický kulatý chromovaný světlomet.

Návaznost na původní značku BMW tu prozrazují jen válce motoru vystrčené do stran a asymetricky umístěný světlomet. Bez něj by divák na první pohled jen stěží poznal, které kolo je přední a které zadní…

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.