Moto-Guzzi V85 zamíří do výroby

Filip Tichý, foto: Jan Altner, Moto-Guzzi 27.4.2018

fotka

Je to ještě cestovní maxienduro, nebo už scrambler? U tak tradiční značky s orientací na historické dědictví motoru s dvěma válci šikmo nahoru do stran se to těžko rozlišuje. Dobrou zprávou je, že koncept představený v Miláně má potvrzený začátek výroby na konci roku 2018 a první kusy by se měly objevit na trhu již na začátku příští sezóny 2019.

Scrambler od Moto Guzzi vychází z nové pohonné jednotky, samozřejmě véčkového dvouválce s válci zvednutými nahoru do stran v úhlu 90°. Vzduchem chlazený motor o objemu 853 ccm má mít maximální výkon 80 koní a měl by postupně nahradit řadu V7, která již se současným motorem 750 dosáhla svého vrcholu. Nový motor je také doplněný novým kardanem a asymetrickou kyvnou vidlicí. Neoficiální informace z italského tisku hovoří o výkonu 80 koní, to by bylo více než slibné, současné devítistovkové agregáty V9 mají jen 55 koní a přesto je s nimi díky projevu motoru hodně zábavy.

Design scrambleru navazuje na historické tvary endur Moto Guzzi, které před desítkami let závodily i na Dakaru, dva světlomety zase odkazují na historický model Quota 1000 nebo vloni ukončené maxienduro Moto Guzzi Stelvio 1200.Krásným detailem je příhradový díl podsedlové části s přípravou na nosiče bočních kufrů. Na představeném konceptu se moc povedly také protažené plastové kryty rukou, které krásně ladí s grafikou na nádrži.

Moto Guzzi nemá ambice závodit s ostatními značkami v honu za stále vyšším výkonem a sofistikovanější elektronikou podvozku a asistentů, místo toho by měla být V85 jednoduchým vzduchem chlazeným strojem který odkazuje na nejlepší roky dakarových soutěží a dává důraz spíš na požitek z než na sledování okruhových časů. A pokud by se to promítlo i v dostupné ceně, mohli by Italové nabídnout lákavou konkurenci vůči stále složitějším cestovním endurům této třídy.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.