2019 Moto-Guzzi V85 už jezdí

Filip Tichý, foto: MCN, Jan Altner, Moto-Guzzi 20.8.2018

fotka

Moto Guzzi V85 představená vloni na podzim ve formě konceptu nám dělá radost. Podle neoficiálních snímků zachycených při testování prvních prototypů bude produkční verze téměř shodná s designovým konceptem. Ten přitom zdařile kombinuje prvky z předchozího velkého cestovního endura Stelvio, k nim přidává nádech retro nostalgie a duše scrambleru.

Až dosud se adventure-offroad kategorie dělila na cestovní endura s moderním designem a výbornými jízdními vlastnostmi podporovanými elektronikou, na druhé straně pak stály retro laděné scramblery určené spíš na kratší projížďky na pláž a zpátky. Ale V85 slibuje zdařilou kombinaci obojího, použitelný cesťák s velkým předním kolem 21" na delší trasy i mašinu pro potěchu oka a parkování před kavárnami.

Je to ještě cestovní maxienduro, nebo už scrambler? U tak tradiční značky s orientací na historické dědictví motoru s dvěma válci šikmo nahoru do stran se to těžko rozlišuje. Dobrou zprávou je, že koncept představený v Miláně má potvrzený začátek výroby a první kusy by se měly objevit na trhu již na začátku příští sezóny 2019.

Scrambler od Moto Guzzi vychází z nové pohonné jednotky, samozřejmě véčkového dvouválce s válci zvednutými nahoru do stran v úhlu 90°. Vzduchem chlazený motor o objemu 853 ccm má mít maximální výkon 80 koní a měl by postupně nahradit řadu V7, která již se současným motorem 750 dosáhla svého vrcholu. Nový motor je také doplněný novým kardanem a asymetrickou kyvnou vidlicí. Neoficiální informace z italského tisku hovoří o výkonu 80 koní, to by bylo více než slibné, současné devítistovkové agregáty V9 mají jen 55 koní a přesto je s nimi díky projevu motoru slušná zábava.

Design scrambleru navazuje na historické tvary endur Moto Guzzi, která před desítkami let závodila i na Dakaru, dva světlomety zase odkazují na historický model Quota 1000 nebo vloni ukončené maxienduro Moto Guzzi Stelvio 1200. Pěkným detailem je příhradový díl podsedlové části s přípravou na nosiče bočních kufrů. Na představeném konceptu se moc povedly také protažené plastové kryty rukou, které krásně ladí s grafikou na nádrži.

Moto Guzzi nemá ambice závodit s ostatními značkami v honu za stále vyšším výkonem a sofistikovanější elektronikou podvozku a asistentů, místo toho by měla být V85 jednoduchým vzduchem chlazeným strojem který odkazuje na nejlepší roky dakarových soutěží a dává důraz spíš na požitek z než na sledování okruhových časů. A pokud by se to promítlo i v dostupné ceně, mohli by Italové nabídnout lákavou konkurenci vůči stále složitějším cestovním endurům této třídy.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.