Nová Honda Super Cub C125 se spotřebou 1,5L

Filip Tichý, foto: TZ Honda 29.6.2018

fotka

Konečně i do Evropy přichází nový Super Cub C125, který v současné době představuje nádherné retro v oblasti na rozmezí mopedů a skútrů. Zachovává si svoji charakteristickou siluetu ve tvaru písmena S, kterou okořenil o Led osvětlení a řadu moderních funkcí jako bezklíčové zapalování či ABS. V některých evropských státech ji lze řídit jen s řidičákem na auto, v ČR to bohužel neplatí, protože má automatickou spojku, nikoli automatickou převodovku.

První model Super Cub C100 byl představen v roce 1958, kdy značka Honda slavila 10. výročí své existence. Účel stroje, který Soichiro Honda navrhl společně se svým dlouholetým obchodním partnerem Takeo Fujisawou, byl jasně dán: „dosáhnout potěšení z užitečné role v životech lidí“. Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se z tohoto stroje stalo nejpopulárnější motorové vozidlo na světě.

„Známe naše zákazníky, muže i ženy, bereme jejich osobní styl velmi vážně a chceme, aby náš nový Super Cub C125 byl obohacením jejich života. Jeho nadčasový design vyjadřuje hodnotu a univerzálnost, navíc jsme přidali ještě novou úroveň výkonu v případě motoru a ovladatelnosti v případě podvozku.“ řekl Tadamasa Maeda, vedoucí projektu Super Cub C125. „Stejně jako pro našeho zakladatele, i pro nás je největším potěšením hrát kladnou roli v každodenním životě – a také vytvořit na tváří majitelů Super Cub úsměv pokaždé, když na svůj stroj usednou.“

Zatímco vzhled se od klasické šablony neodchyluje, nárůst výkonu a točivého momentu díky motoru o objemu 125 cm3 napomáhá Hondě Super Cub při pohybu v městském provozu; také jeho automatická odstředivá spojka byla vylepšena, aby se dokázala vypořádat s nárůstem výkonu a poskytla mimořádně hladké a tiché řazení. Osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji moderní dotek.

Konstruktéři se při úpravách rámu pro výkonnější motor zaměřili na vyváženost a tuhost hlavy řízení a závěsů motoru, přičemž řídítka jsou nově upevněna pomocí gumových silentbloků. Sklon vidlice a závlek jsou 26,5°/71 mm, rozvor sedmnáctilpalcových kol je 1 245 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 109 kg. K pohlcování nerovností slouží přední teleskopická vidlice, která se vyznačuje zdvihem 100 mm, dva zadní tlumiče pak mají zdvih 84 mm (o 10/19 mm více než u C110). Bezdušové pneumatiky mají rozměr 70/90-17 vpředu a 80/90-17 vzadu. Přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm s jednopístovým třmenem doplňuje zadní bubnová brzda o průměru 130 mm a jednokanálové ABS.

Vzduchem chlazený dvouventilový SOHC motor o objemu 125 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva snížil hlučnost na minimum díky využití šikmých primárních ozubených kol a přesnějších radiálních ložisek klikového hřídele. Buben řazení byl nově opatřen ložisky, která přispívají k plynulejším změnám rychlostních stupňů; rameno řazení je opatřeno gumou (rovněž za účelem snížení hluku) a optimalizovaný pryžový tlumič spojky snižuje rázy řazení. Maximální výkon 7,1 kW je dostupný při 7 500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 10,4 Nm při 5 000 ot./min. Převodovka je čtyřstupňová a - v souladu s tradicí modelu Super Cub - je řazení ovládáno automatickou odstředivou spojkou, která nepotřebuje spojkovou páku. Motor modelu Super Cub C125 se vyznačuje spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), což mu s nádrží o objemu 3,7 l poskytuje dojezd přibližně 245 km.

Moderním prvkem stroje je inteligentní klíč Honda Smart Key; stačí jej mít v kapse a zapomenout na něj. Super Cub C125 je připraven vyrazit. Klíč ovládá imobilizér, který zvyšuje ochranu proti odcizení, a je vybaven funkcí „odpovědi“, kdy ukazatele směru po stisknutí tlačítka zablikají a usnadní tak nalezení vozidla na zaplněných parkovištích. Jako hold svým předchůdcům (a na připomínku historie značky Honda) je na klíči umístěno historické 3D ‘Old Wing’ logo.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.