Nová Honda Super Cub C125 se spotřebou 1,5L

Filip Tichý, foto: TZ Honda 29.6.2018

fotka

Konečně i do Evropy přichází nový Super Cub C125, který v současné době představuje nádherné retro v oblasti na rozmezí mopedů a skútrů. Zachovává si svoji charakteristickou siluetu ve tvaru písmena S, kterou okořenil o Led osvětlení a řadu moderních funkcí jako bezklíčové zapalování či ABS. V některých evropských státech ji lze řídit jen s řidičákem na auto, v ČR to bohužel neplatí, protože má automatickou spojku, nikoli automatickou převodovku.

První model Super Cub C100 byl představen v roce 1958, kdy značka Honda slavila 10. výročí své existence. Účel stroje, který Soichiro Honda navrhl společně se svým dlouholetým obchodním partnerem Takeo Fujisawou, byl jasně dán: „dosáhnout potěšení z užitečné role v životech lidí“. Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se z tohoto stroje stalo nejpopulárnější motorové vozidlo na světě.

„Známe naše zákazníky, muže i ženy, bereme jejich osobní styl velmi vážně a chceme, aby náš nový Super Cub C125 byl obohacením jejich života. Jeho nadčasový design vyjadřuje hodnotu a univerzálnost, navíc jsme přidali ještě novou úroveň výkonu v případě motoru a ovladatelnosti v případě podvozku.“ řekl Tadamasa Maeda, vedoucí projektu Super Cub C125. „Stejně jako pro našeho zakladatele, i pro nás je největším potěšením hrát kladnou roli v každodenním životě – a také vytvořit na tváří majitelů Super Cub úsměv pokaždé, když na svůj stroj usednou.“

Zatímco vzhled se od klasické šablony neodchyluje, nárůst výkonu a točivého momentu díky motoru o objemu 125 cm3 napomáhá Hondě Super Cub při pohybu v městském provozu; také jeho automatická odstředivá spojka byla vylepšena, aby se dokázala vypořádat s nárůstem výkonu a poskytla mimořádně hladké a tiché řazení. Osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji moderní dotek.

Konstruktéři se při úpravách rámu pro výkonnější motor zaměřili na vyváženost a tuhost hlavy řízení a závěsů motoru, přičemž řídítka jsou nově upevněna pomocí gumových silentbloků. Sklon vidlice a závlek jsou 26,5°/71 mm, rozvor sedmnáctilpalcových kol je 1 245 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 109 kg. K pohlcování nerovností slouží přední teleskopická vidlice, která se vyznačuje zdvihem 100 mm, dva zadní tlumiče pak mají zdvih 84 mm (o 10/19 mm více než u C110). Bezdušové pneumatiky mají rozměr 70/90-17 vpředu a 80/90-17 vzadu. Přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm s jednopístovým třmenem doplňuje zadní bubnová brzda o průměru 130 mm a jednokanálové ABS.

Vzduchem chlazený dvouventilový SOHC motor o objemu 125 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva snížil hlučnost na minimum díky využití šikmých primárních ozubených kol a přesnějších radiálních ložisek klikového hřídele. Buben řazení byl nově opatřen ložisky, která přispívají k plynulejším změnám rychlostních stupňů; rameno řazení je opatřeno gumou (rovněž za účelem snížení hluku) a optimalizovaný pryžový tlumič spojky snižuje rázy řazení. Maximální výkon 7,1 kW je dostupný při 7 500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 10,4 Nm při 5 000 ot./min. Převodovka je čtyřstupňová a - v souladu s tradicí modelu Super Cub - je řazení ovládáno automatickou odstředivou spojkou, která nepotřebuje spojkovou páku. Motor modelu Super Cub C125 se vyznačuje spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), což mu s nádrží o objemu 3,7 l poskytuje dojezd přibližně 245 km.

Moderním prvkem stroje je inteligentní klíč Honda Smart Key; stačí jej mít v kapse a zapomenout na něj. Super Cub C125 je připraven vyrazit. Klíč ovládá imobilizér, který zvyšuje ochranu proti odcizení, a je vybaven funkcí „odpovědi“, kdy ukazatele směru po stisknutí tlačítka zablikají a usnadní tak nalezení vozidla na zaplněných parkovištích. Jako hold svým předchůdcům (a na připomínku historie značky Honda) je na klíči umístěno historické 3D ‘Old Wing’ logo.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.