Harley-Davidson, nové cestovní enduro, streetfighter a custom

Filip Tichý, foto: Harley-Davidson 30.7.2018

fotka

Harley v roce 2020 vstoupí do segmentu cestovních endur, vlajkový model bude Pan America™ 1250. Ve videu na konci článku najdete i několik záběrů z jízdy. Dalšími novinkami je velký naháč Streetfighter, na tradiční příznivce myslí odvážný model Custom s výfuky vyvedenými nahoru.

Maxienduro Pan America™ 1250 používá tradiční véčkový dvouválec, ovšem již kompletně předělaný na kapalinové chlazení. Extravagantní design navazuje na novou tvář moderních cruiserů reprezentovanou dnešním modelem Fat Bob s ledkovým osvětlením. Stejný motor 1250 cm3 a některé konstrukční prvky o rok později využije také silniční model Custom 1250.

K nově obsazeným kategoriím bude podle oznámeného plánu patřit také velký naháč Streetfighter 975 cm3 a následovat budou další motocykly střední třídy s motory 500 cm3 až 1250 cm3. Ty mají spolu s ještě menšími objemy 250-500 cm3 americké značce umožnit expanzi na rychle rostoucí trhy v Asii, kde už H-D jedná o strategické spolupráci s velkým lokálním výrobcem. Jde tedy o podobný postup, který zatím úspěšně rozvíjí KTM s indickým Bajaj nebo motocyklová divize německé značky BMW s čínským koncernem Loncin.

Zatímco na mezinárodních trzích se značce Harley-Davidson daří a její menší modely 500-750 cm3 úspěšně nabírají nové zákazníky na rostoucích asijských trzích, prodeje na domácím trhu v USA už druhým rokem klesají. Velkoobjemové cruisery vyhledá spíš střední a starší generace, mladí Američané mají jiné nároky a hybatelem trhu jsou emise, elektropohon, a samozřejmě i kategorie cestovních endur, která kopíruje oblibu SUV v oblasti automobilů. Harley proto opouští svoji tradiční niku a oznamuje nové modely. Na nové trendy Harley-Davidson zareagoval novým růstovým plánem „More Roads to Harley-Davidson“, který má rozšířit záběr značky o nové trhy a nové typy motocyklů.

Jeho důležitou součástí je první velký elektrický stroj na motocyklovém trhu, model Livewire, navazující na prototypový projekt testovaný v několika desítkách exemplářů již od rok 2014. Livewire slibuje srovnatelné základní parametry i celkový dojem z jízdy jako u velkoobjemových motocyklů, ovšem s nulovými emisemi a řízením bez nutnosti řazení převodových stupňů. Na tento stroj by měly během dalších dvou let navázat další menší elektrické stroje.

Podobně jako je tomu dnes v automobilovém světě, Harley-Davidson má v plánu novou modulární platformu, na kterých bude možné stavět další samostatné modely. Ty by měly podle plánů výrobce obsáhnout tři motocyklové kategorie a čtyři objemové třídy. Nové řady dostupnějších motocyklů s menším zdvihovým objemem (250-500 cm3) budou určené především pro rychle se rozvíjející asijské trhy. Tento nový produkt a širší zastoupení by mělo posílit růst zákaznické základny Harley-Davidson v Indii, což jeden z největších a nejrychleji rostoucích trhů na světě. Změnu by měla podstoupit také tradiční prodejní strategie značky založená až dosud hlavně na velkých a silných dealerstvích. Ty by měly doplnit další prodejní kanály, rozšíření digitální přítomnosti značky a nové formáty prodeje – včetně menších městských showroomů pro prezentaci značky v městské populaci.

„Harley-Davidson je legendární značka díky tomu, že jsme nikdy nezůstali stát na místě,“ říká Matt Levatich, president a CEO společnosti Harley-Davidson, Inc. „Tím, že neustále směřujeme kupředu, pokračujeme v zápalu a nadšení našich zakladatelů z roku 1903 a všech našich zaměstnanců a dealerů, kteří od té doby následují jejich odkaz. Náš plán předefinuje stávající mantinely značky – oslovíme více zákazníků takovým způsobem, který posílí základní myšlenky naší značky a naší společnosti.

Video plánu

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.