Nechat si umýt motorku? Jak a proč ACF-50 a Corrosion Block

Michal Pertlíček, foto: Jan Altner 6.8.2018

fotka

Ahoj Milane, chytl jsem tě u mytí motorky. I když je pravdou, že jsem tě vlastně nikdy pořádně nechytl jinde, než právě u mytí motorek. Tak se tě rovnou zeptám na to, co tady vlastně děláš, a poprosím tě o představení vaší činnosti.

Díky, protože taky nic jiného vlastně nedělám (smích). Ale jinak je naše společnost Motodream výhradním dovozcem přípravků růžových ACF-50 a zelených Corrosion BLOCK. Krom toho máme v nabídce také naše vlastní výrobky Motodream např. čistící, brusné a leštící gumy.

Dobře, ale k čemu přesně jsou přípravky ACF-50 a Corrosion BLOCK?

Přípravek ACF-50 byl vyroben pro letecký průmysl a to na ochranu letadel před korozí a oxidací, a to jak konstrukce letadel, tak elektrický systém, motor i ovládací prvky. Přípravek zároveň zabíjí proces již vzniklé koroze a oxidace a také dokáže třeba obnovit již mrtvý elektrický spoj vzniklý oxidací. Corrosion BLOCK byl vyroben o několik let později a to pro námořní průmysl (lodní průmysl), je to hutnější varianta ACF-50 a je určený do prostředí kde dochází k intenzivnímu styku s vodou, slanou vodou, sněhem, bahnem.

Takže letadla, lodě, ale ty stojíš u motorky?

Motorky jsou složeny z několika druhů materiálů a ACF-50 a Corrosion Block je excelentní ochrana všech materiálů ať je to plast, kov, nekov, lak, chrom, hliník, guma a elektrický systém. ACF-50 a CB pronikne do těchto materiálů, penetruje je a na povrchu zanechá tenký průhledný ochranný film ( impregnuje ) který právě chemicky neutralizuje účinky soli, bahna a nejrůznějších nečistot, které nenávratně poškozují materiál. Navíc nečistoty (včetně much) se snadno po jízdě opláchnou jen čistou vodou. Krom toho dokonale obnoví vzhled stroje, dá se říct, že po aplikaci přípravků, motorka vypadá lépe jak z krámu Prostě ACF-50 je udržuje v perfektním stavu a to nejen vzhledově.

Upřímně, když jsem viděl, co jsi tady udělal z motorky která, nebyla asi nikdy mytá, tak to stále považuji za zázrak, zvlášť když to po zašpinění stačí opláchnout a je to zas jak nové. Jak tady říkáš, motorku neleštíš, ale chráníš. Sice to vidím, ale popiš prosím, jak se přípravek aplikuje?

Taky mě baví reakce lidí. Je zvláštní, že opravdu motorky pak vypadají lépe jak z fabriky, ale o tom to vlastně vůbec není, leštěnek je spousta. ACF-50 a CB se aplikují na čistý suchý povrch, čili motorku před aplikací očistíš tak jak jsi zvyklý a necháš uschnout. Mimochodem v budoucnu bude i čistící přípravek od výrobce ACF-50, ale zatím nevíme datum zahájení prodeje, jelikož to musí opět projít veškerým schválení na letecký průmysl. Pokud použiješ sprej, tak je nutné sprej před použitím zahřát (dát cca na 15 min do teplé vody) a řádně protřepat. V případě, že používáš aplikátor, tlakovou pistoli nebo kompresor tak zahřívání není nutné. A pak suchý povrch naneseš opravdu malé množství přípravku a rozetřeš po povrchu nejlépe utěrkou z mikrovlákna a to úplně všude (krom brzd a pneumatik). Až to máš na celé motorce, tak druhým čistým suchým hadrem stáhneš přebytečnou emulzi do sucha. Samozřejmě tam kam nedosáhneš, necháš emulzi jen působit. A je hotovo.

Jo snadně to vypadá, ale já na to nervy nemám. Vidět někoho jak motorku myje uchošťoury, nebo kartáčkem na zuby … no. Jak to dlouho vydrží?

To tě prostě musí bavit (smích). Na skrytých místech jako je např. pod sedlem, mezi motorem a nádrží no prostě na místech kde nedochází k mechanickému otěru je přípravek aktivní minimálně 12měsíců. Na ostatních místech jde hlavně o to, v jakém prostředí jezdíš. Přípravky stále pracují, a pokud pojedeš například týden v kuse po pobřeží moře s častým vycákáním se v moří, tak přípravek chemicky spotřebuješ. Jinak v běžném provozu mám odpozorováno na svém stroji, že co výměnu oleje ( 6000km). Je to také hodně o pocitu a to když se ti voda nesráží v takové ty hezké perličky, tak je dobré aplikovat znovu, ale stačí třebas v rámci sezony přetřít tím hadrem, co jsi roztíral přípravek. Ten určitě nevyhazuj, i když je hodně špinavý. Pak znovu přetřít do sucha a je to.

Takže ideální je aplikovat jaro a podzim?

Přesně tak a v sezóně jen občas přetřít hadrou. Samozřejmě např. enduráci nebo krosáci by měli používat častěji.

Jak tedy rozděluješ přípravky ACF-50 a Corrosion Block na co použít to a na co ono? Já vím, ptám se na to pořád, ale vždy to úspěšně zapomenu!

ACF-50 silniční motorky a Corrosion BLOCK na offroudové motorky, čtyřkolky, podvozky aut. Já třeba i na silniční motorky používám Corrosion Block a to na místa které dostávají hodně zabrat, čili přední vidle, klín, kyvka.

Pro někoho, rozuměj mě, je to ale časově náročný, nechtělo by se mi používat uchošťoury a kartáček na zuby na čištění motorky je pro mě prostě sci-fi.

Jasný a chápu to, proto máme službu mytí motorek přímo u zákazníků u nich doma. Přijedeme, umyjeme, odstraníme veškeré nečistoty a to i napálené výfuky, svody, asfalt, gumu, chladič, no prostě vše vyčistíme a následně aplikujeme přípravky.

Což je přesně služba pro mě!

Stačí se domluvit na termínu, dorazím a udělám. Cena této služby je 550Kč/h práce vč. všech použitých přípravků a pomůcek. V případě leštění svodů je ještě extra příplatek a to 300kč. Takového bramboráka, jako jsem měl teď od tebe, dělám průměrně okolo 3h. se svody 4h.

Teď mě napadlo co na auto?

Jasný, že na auta včetně motoru je to taky a ne jen na auta, ale máme zákazníky, kteří to používají na kola, elektrokola, kočárky, výrobní linky, venkovní grily, zahradní techniku, zbraně, vrata, konstrukce budov, pouliční lampy. Přípravky jsou navíc netoxické a neobsahují, silikon, teflon, tér, vodu ani vosk.

Pořád říkám, že to je zázrak … ač jsem tomu prostě nevěřil, po umytí mojí motorky si mě přesvědčil, stejně jako asi Honzu, kterému právě myješ motorku. Takže je to vlastně multifunkční věc.

Je to tak, ale slovo multifunkční je v tomto případě spíš negativní a lidé multifunkčím věcem nevěří, ale zázrak to fakt skoro je a taky už jsme to nejednou od zákazníků slyšeli. Ale u ACF-50 a Corrosion BLOCK je to hlavně o ochraně materiálů a není dobré to brát jako klasický čistič nebo leštěnku. To je jeho druhotný efekt a je to způsobenou tím, že aktivně (permanentně) vytěsňuje ze všech povrchů vlhkost a špínu. V podstatě mimo letadla se to dostalo až díky leteckým technikům, kteří si začali ACF-50 aplikovat na své motorky a tam se až ukázalo, že přípravky mají schopnost čištění, rozpouštějí nečistoty a leští. Obnovují třeba i perfektně vzhled plastu.

Jinými slovy, asi to děláš rád co?

Jo, je to až jako moje úchylka. Mám rád čisté motorky, protože čistá vždy jezdí líp a čistá motorka a ještě k tomu chráněná, tak to je opravdu radost a člověk má pocit, že pro svou motorku něco udělal. Také je to pro ty kluky / holky co prostě jezdí a nemají čas čistit, nebo se jim naopak líbí, když mají motorku od bláta, bordelu a much protože pod tímto nánosem všeho možného jim prostě motorka nestárne.

Úchylka, sedí! Na závěr se ještě vrátím na začátek rozhovoru a to k těm vašim brusným leštícím houbičkám. Co to je? Upřímně to jsem ještě nepotkal.

Taky jsi ani nemohl. Základem houbičky je guma, kde je namíchaný prach z lávy a diamantů. Hrubá má samozřejmě hrubší zrno prachu a jemná má ultrajemný prach. Slouží k odstranění napáleni, starého laku, oxidace a koroze z materiálů jako je kov a hliník, ale nikdy ne chrom! Například oxidovaný hliník, který je skoro bych řekl na každé druhé motorce to vyleští do lesku nového. Houbičky jsou celomateriálové, čili si můžeš upravit tvar, jaký potřebuješ, aby ses všude dostal.

A kde všude se dají produkty koupit?

tak buď na našem eshopu www.acf-50.cz nebo u našich prodejců, kteří jsou uvedeni u nás na stránkách. Ale např. Rockway, 2HMoto, Touratech, K2moto nebo taky na Alze atd.

Milane, díky za super rozhovor, přeju hodně naleštěných motorek, překvapených zákazníků a hodin dřiny na cizích motorkách.

(smích) Já moc díky za rozhovor. Zatím je to až neskutečné, ale nemáme jediného zákazníka, který by řekl, že naše přípravky nefungují. Naopak se setkáváme se slovy, ten váš zázrak je geniální, nebo líp moje motorka nevypadala ani, když jsem ji koupil a tohle nás strašně moc podporuje v tom, že to děláme dobře a srdcem. Díky moc a teď ten termín ať ti udělám tu tvou motorku.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.