Harley-Davidson FXDR 114, první „Haryk budoucnosti“

Filip Tichý, foto: Harley-Davidson 22.8.2018

fotka

Před pár týdny oznámil Harley-Davidson rozšíření záběru od cruiserů a touringů směrem k novým typům motocyklů, na malé objemy i do terénu, navíc v elektrice. A první novinka pro sezónu 2019 potvrzuje nový směr.

Model FXDR 114 je obří devatenáctistovka ve stylu power-cruiser a je prvním softailem, pro který výrobce natočil prezentační video na závodní trati. Motor 1870 ccm doplňují odlehčené hliníkové a kompozitové prvky, včetně nové hliníkové kyvné vidlice, hliníkového pomocného rámu, odlehčených kol a blatníků. Díky nim se podařilo stlačit váhu plně natankovaného stroje pod 300 kg. Nový model není zacílený na dosavadní tradiční zákazníky H-D. Loví v nových vodách mladších zájemců o sportovní svezení a agresivní jízdní styl.

Video

Vzorem FXDR jsou dragsterové speciály. Poslední verze motoru Milwaukee-Eight o zdvihovém objemu 1870 ccm je vyladěná na točivý moment 161 Nm při 3500 ot/min, i když pro Evropu asi pár procent síly ztratí kvůli přísnějším emisním limitům. Maximální výkon Harley zásadně neudává a dává důraz na pořádný „krouťák“, ale dá se odhadovat hodnota něco málo přes sto koní.

Zajímavým rysem je tenký zadní blatník, který se pohybuje spolu se zadním kolem a za jízdy tak téměř není vidět. Zaujme i moderně tvarovaný výfuk, otevřené sání a obří zadní pneumatika 220 mm. I přes pořádně dlouhý rozvor a velkorysý úhel řízení 34 stupňů slibuje výrobce obratné zatáčení i na zakroucených silničkách a úhly náklonu v zatáčkách až 33 stupňů.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.