Nový Indian FTR 1200 a 1200S na Intermotu

Filip Tichý, foto: TZ Indian 3.10.2018

fotka

Indiany navržené a konstruované pod novým koncernem Polaris jsou převážně mohutné stroje s kapotážemi a velkými blatníky, orientované na americký trh. Staronová značka Indian se ale snaží prosadit i na zahraničních trzích, proto místo v Americe představila nový „menší“ model FTR 1200 na německém Intermotu.

Základ se příliš neliší od povedeného konceptu a také závodního flat-trackového prototypu Indian FTR750, se kterým značka závodí na amerických okruzích a snaží se zatápět dosavadnímu vládci této kategorie, závodnímu speciálu Harley-Davidson XG750R. Na rozdíl od H-D ale Indian tento speciál proměnil v sériový model ve dvou provedeních, základní a civilně vyhlížející FTR 1200 a pak pořádně okořeněnou verzi 1200S.

Nový véčkový dvouválec 1203 ccm naladěný na 120 koní je samozřejmě vodou chlazený s vysokým kompresním poměrem 12,5:1 nebude mít problém plnit emisní limity. Na první pohled vychází z předchozího agregátu modelu Scout, ale jde o úplně nový modernizovaný motor. V nabídce bude i verze s omezeným výkonem na 70 kW pro civilněji zaměřené jezdce. Motor je zasazený do trubkového příhradového rámu s obrácenou přední vidlicí, u modelu S plně nastavitelnou, a radiálními brzdiči Brembo.

Nádrž je uložená dole pod sedlem kvůli snížení těžiště, osvětlení už je kompletně LEDkové. Zajímavostí verze S je lcd přístrojovka vytrčená dopředu k jezdci, která připomíná spíš externí motocyklovou navigaci a je plně dotyková. Soustava elektronických asistentů zahrnuje Stability Control se sledováním náklonu, ABS, kontrolu trakce a asistenta pro kontrolu zvedání předního kola. Tolik elektroniky rozhodně nebude na škodu a pomůže se vypořádat s poměrně vysokou hmotností 220 kg suché váhy, tj kolem 245 kg plně natankovaného stroje.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.