Nová Moto Guzzi V85TT na Intermotu

Filip Tichý, foto: TZ Moto Guzzi 3.10.2018

fotka

Konečně se předvedla produkční verze a je téměř shodná s designovým konceptem. Ten přitom zdařile kombinuje prvky z předchozího velkého cestovního endura Stelvio, k nim přidává nádech retro nostalgie a duše scrambleru.

Až dosud se adventure-offroad kategorie dělila na cestovní endura s moderním designem a výbornými jízdními vlastnostmi podporovanými elektronikou, na druhé straně pak stály retro laděné scramblery určené spíš na kratší projížďky na pláž a zpátky. Ale V85 slibuje zdařilou kombinaci obojího, použitelný cesťák s velkým předním kolem 21" na delší trasy i mašinu pro potěchu oka a parkování před kavárnami. Je to ještě cestovní maxienduro, nebo už scrambler?

U tak tradiční značky s orientací na historické dědictví motoru s dvěma válci šikmo nahoru do stran se to těžko rozlišuje. Scrambler od Moto Guzzi vychází z nové pohonné jednotky, samozřejmě véčkového dvouválce s válci zvednutými nahoru do stran v úhlu 90°. Vzduchem chlazený motor o objemu 853 ccm má mít maximální výkon 80 koní a měl by postupně nahradit řadu V7, která již se současným motorem 750 dosáhla svého vrcholu. Nový motor je také doplněný novým kardanem a asymetrickou kyvnou vidlicí.

Design scrambleru navazuje na historické tvary endur Moto Guzzi, která před desítkami let závodila i na Dakaru, dva světlomety zase odkazují na historický model Quota 1000 nebo vloni ukončené maxienduro Moto Guzzi Stelvio 1200. Pěkným detailem je příhradový díl podsedlové části s přípravou na nosiče bočních kufrů. Na představeném konceptu se moc povedly také protažené plastové kryty rukou, které krásně ladí s grafikou na nádrži.

Moto Guzzi nemá ambice závodit s ostatními značkami v honu za stále vyšším výkonem a sofistikovanější elektronikou podvozku a asistentů, místo toho by měla být V85 jednoduchým vzduchem chlazeným strojem který odkazuje na nejlepší roky dakarových soutěží a dává důraz spíš na požitek z než na sledování okruhových časů.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.