Nová Suzuki Katana jako symbol Intermotu

Filip Tichý, foto: TZ Suzuki 3.10.2018

fotka

Hlavní novinka tak trochu symbolizuje celý německý veletrh motocyklů. Ten se letos trochu nešťastně trefil termínem do souběžného autosalonu v Paříži a většina výrobců si proto odhalení hlavních novinek nechává až o měsíc později na největší světovou výstavu EICMA v Miláně. Největším hitem tak bylo oživení legendárního roadsteru Suzuki Katana, který byl představený v roce 1980 také v Kolíně nad Rýnem.

Ne, že by na Intermotu bylo málo nových modelů, ale většina z nich jsou jen mírné inovace a modernizace stávajících modelových řad. Výrobci totiž čelí nárokům na stále přísnější emisní limity, vedle toho mezi sebou v některých kategoriích stále soutěží v honu o co nejvyšší výkony. Výsledkem jsou stále složitější motory a stále větší podíl elektroniky a asistenčních systémů. Kvůli tomu je ale vývoj úplně nového motoru skoro nereálný, takže z původně očekávané revoluční Katany s přeplňovaným motorem pomocí kompresoru je nakonec „jenom“ modernizovaný motor a rám z řady GXSR modelového roku 2005, který dodnes úspěšně jezdí ve sportovně-cestovním modelu GSX1000F.

Sice jsme od ní očekávali víc, to ale neznamená, že by Katana nebyla dobrá mašina. Design zdařile vychází z původní Katany GSX1100S osmdesátých let a se svým hranatým světlem a ostrými tvary polokapotáže působí v dnešním světě jako zjevení. Mezi ošklivostí s nádherou je někdy tenká hranice a Suzuki se stejně jako před čtyřiceti lety podařilo přijít s designem, o kterém se dá říci: „To je tak ošklivý, až je to nádherný“. Celkově ovšem působí moderní verze kratším a agresivnějším dojmem než předchůdce.

Katana má pod nádrží řadový čtyřválec 999 ccm s působivým výkonem 148 koní a mohutným točivým momentem 109 Nm. K tomu v motoru pomáhá nová antihopingová spojka, výkonové režimy elektronického vstřikování. Model také dostal bezdušové pneumatiky vyrobené speciálně pro tento model. Rám a komponenty vycházejí z řady GSX-S, kyvná vidlice je nová z GSX-R. Poměrně malá nádrž na 12 litrů, obrácená vidlice a radiální brzdiče Brembo pomohly k dosažení poměrně příznivé hmotnosti 215 kg suché váhy.

Většina výfukových svodů je schovaná pod motorem, na stranu tak vystupuje jen elegantní krátká koncovka. Katana vypadá k světu také díky ničím nerušenému tvaru sedla a zadní části se zadními plasty ve tvaru křidélek. Kvůli tomu se registrační značka přesunula na samostatný držák na kyvce. Zajímavé je i LED osvětlení s přídavnými světly v bočních kapotážích

Video

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.