Nový Triumph Scrambler 1200 XC/XE dostal 21" a 90 koní

Filip Tichý, foto: TZ Triumph 25.10.2018

fotka

Retro móda už v plné síle řádí i v offroadové oblasti, nově představená dvojice Scramblerů od Triumphu dokonce dostala 21palcové přední kolo. Tedy rozměr, kterým se může pochlubit málokteré cestovní enduro! Nové stroje se tváří opravdu drsně a z továrny vyjedou výhradně na drátových kolech s pořádnými zdvihy.

Design navazuje na tvary řady Bonnevile včetně zpracování detailů, kterým Triumph v posledních letech pořádně zatopil konkurenci. Je znát, že tato značka jako jediná oblast retro klasických motocyklů nikdy neopustila a drží si svoji pověst. Tak pečlivě zakrytovaný motor nebo třeba uložení výfuku vedeného nahoru vedle sedla zatím ostatní značky ještě nedohnaly. Řada designových prvků byla převzata z menšího sourozence Street Scrambler.

Obě verze dostaly řadový dvouválec 1200 ccm, shodný s modely Bobber a Speedmaster, naladěný na 90 koní při 7400 rpm a krouťák 110 Nm při 3 950 rpm. Mají ale úplně nový rám pro vyšší stavbu. Standardní verzi XC pro běžné ježdění pak doplňuje ještě odvážnější verze XE s delšími zdvihy, určená opravdu do terénu. Tohle už není jen póza, tohle je vážně myšlená motorka do terénu! Tomu odpovídá i výška sedla u verze XE s hodnotou 870 mm. Jako odpružení posloužily nastavidtelné USD vidlice Showa se zdvihem 250 mm, vzadu jsou oldschoolové boční odpružení Ohlins.

Přístrojovka nových Scramblerů kombinuje kulatý budík s LCD provedením a celkové připomíná spíš panel navigace, než klasický přístrojový budík, to je ovšem trend dnešní doby. To samé platí pro malý LED světlomet, který je také „hitem“ dnešní doby a za týden se s nimi pravděpodobně v Miláně potkáme u řady dalších modelů 2019. Samozřejmostí dnešní doby je náklonové ABS a palivové režimy, speciální jízdní režim Off-Road Pro pak všechny asistenty povypíná a s terénní palivovou mapou vám dovolí si užít terénu bez otravných zásahů počítačů.

Na trhu tak přibyde konkurence především pro BMW NineT Scrambler a časem i pro připravovaný Ducati Desert Sled 1100, který se představí pravděpodobně příští rok. Za těmito stroji bude Triumph trochu zaostávat výkonem, při stejné hmotnosti totiž umí BMW nabídnout přes 110 koní. Velkou výhodou ale bude 21palcové přední kolo s možností obutí pořádného drapáku.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.