EICMA 2018: Yamaha Ténéré 700 a tříkolová budoucnost

Filip Tichý, foto: TZ Yamaha 6.11.2018

fotka

Dlouho očekávaný nástupce Ténéré, který se ve formě konceptu představil už v roce 2016, půjde příští rok do prodeje. Vedle něj ale Yamaha představila také svoji vizi silničních modelů, které podle všeho hodně počítají s technologií dvojitého předního kola. To alespoň naznačuje cestovní verze Niken GT a koncept tříkolového maxiskútru.

Yamaha Ténéré 700, 205 kg a 73,5 koní

To hlavní jsme prozradili už v titulku, abyste to nemuseli hledat v textu. I s plnou nádrží Tenerka váží skvělých 205 kg, to je v této kategorii jednoznačné prvenství co se týče poměru hmotnosti a výkonu. (uvidíme, jak dlouho to Yamaze vydrží, tiskovka KTM začne již za pár hodin;-). Velkou pochvalu si zaslouží design, který se jen nepatrně liší od prototypu v dakarovém stylu a odvážně využívá čtyřbodový přední světlomet.

Poslední nástupce 35leté legendy jménem Ténéré poprvé přichází s dvouválcovým motorem, řadovým agregátem CP2 689 ccm z modelu MT-07. Ten už prokázal svůj zábavný charakter i nízkou spotřebu pod pět litrů, díky které si Yamaha mohla dovolit pouze 16litrovou nádrž a přitom slíbit dojezd 350 km. Pravděpodobně se brzy dočkáme i ostřejší verze s větší nádrží, která by ale neměla tak lákavou cifru u celkové provozní hmotnosti.

Ténéré je velmi slušně vybavená do terénu, na nový rám je namontovaná robustní obrácená vidlice 43 mm a kombinace kol 18 a 21 palců, samozřejmě na drátech. Zdvihy odpružení jsou na obvyklých hodnotách pro tuto kategori, 210/200 mm, ale s nižší hmotností budou o něco lépe fungovat než u současné konkurence. Do terénu láká také jednoduchá digitální přístrojovka v rally stylu a spodní ochrana motoru.

Bohužel Ténéré proti svým lákavým parametrům staví také jednu nevýhodu, kterou je slíbená dostupnost až v druhé půlce roku 2019, tedy prakticky po hlavní nákupní sezóně. Dlouhé čekání a okukování předvýrobních prototypů tedy trvá a skoro to vypadá, že Yamaha bude mít nějaký problém při přechodu mezi konstrukčním oddělením a výrobní fází. Naopak dobrou zprávou jsou první odhady ceny, za přibližně 250 tisíc by se základní verze Tenerky prodávala jako housky na krámě.

Video Yamaha Ténéré 700

Yamaha Niken GT

Už při prvním testu v Alpách bylo jasné, že je Niken perfektní základ pro cestování. Od příštího roku proto Yamaha nabídne cestovní verzi GT s pořádným plexištítem a kufry. K tomu ale ještě řadu dalších funkcí jako centrální stojan, širší a pohodlnější sedlo a madla spolujezdce připravené prpo montáž zadního kufru.

Video Niken GT

Yamaha 3CT koncept

Po Tricity přijdou další tříkolové skútry, představený koncept láká na kombinaci designu ve stylu Niken, speciální zavěšení dvou předních kol vycházející z Tricity/Niken a jednoválec 300 cc z X-Maxe 300. Zajímavostí je systém zamykání náklonu Tilt Lock Assist, který umožní jezdci zůstat po zastavení na semaforech sedět i bez nutnosti dávat nohu na zem.

Video Yamaha 3CT

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.