EICMA 2018: BMW nové S1000RR CS, R1250RS, R1250R, C400GT a GS Adventure

Filip Tichý, foto: TZ BMW Motorrad 6.11.2018

fotka

Záplava novinek na stánku německé značky odhalila zbrusu nový superbike, který má s předchozí verzí společné opravdu jen označení. Nové boxery R1250 Shift Cam se po první dvojici GS a RT dostaly i do naháče R1250R a sportovně cestovního R1250RS. A navrch přichází Adventure verze obou GS, tedy 1250 i 850, posledním přídavkem je pak cestovní skútr C400GT.

BMW S1000RR Shift Cam

197 kilogramů PROVOZNÍ HMOTNOSTI S NÁPLNĚMI, to je ještě bombastičtější údaj, než stejně ohromující hodnota 207 koní maximálního výkonu. Dvouvačkové uspořádání motoru Shift Cam s jednou „hodnou“ vačkou pro civilní ježdění a druhou „ostrou“ pro sportovní jízdu se osvědčilo.

Navíc bude k dispozici "M Package" s hmotností pouhých 193,5 kg. Již ve standardu je systém ABS Pro, s příplatkem pak můžete mít režimy Race Pro 1-3 pro detailní nastavení podle konkrétního okruhu. Kromě kontroly trakce systém DTC standardně zahrnuje také kontrolu zvedání předního kol. Za zmínku stojí i barevná digitální přístrojovka. Obrazovka Pure Ride zobrazuje všechny informace potřebné pro běžný provoz, zatímco další tři obrazovky Core jsou navrženy pro použití na závodním okruhu, přičemž například otáčkoměr je zobrazen v analogové podobě (Core 1 a 2) nebo jako sloupcový graf (Core 3).

„Naším fascinujícím úkolem bylo vzít předchozí model, který dlouhých deset let dominoval ve všech disciplínách, a výrazným způsobem vylepšit jeho výkonnost. Stanovili jsme si přímočaré cíle: dosáhnout o sekundu lepšího času na závodním okruhu, snížit hmotnost o více než 10 kilogram ů a usnadnit ovladatelnost motocyklu. Tyto cíle byly použity jako základ pro každé naše rozhodnutí. Výsledkem je fascinující nový motocykl, který překonává stanovené cíle a který se opět stává měřítkem pro ostatní.“ Claudio de Martino, Vehicle Technology Team Leader.

Video BMW S1000RR

BMW R1250RS a R1250R

Nový boxer 1250 je hodně velká bomba a je logické, že ho BMW nasadila i do dalších modelů s vodou chlazeným boxerem – nebojte, řada NineT se vzduchem chlazeným agregátem zůstává nezměněná. Výkon 136 koní a 143 Nm točivého momentu se tak kromě nového GS a RT se dostává i do naháče R a sportovně cestovního RS. Jenže zatímco GS a RT dostaly jen nový motor, u RS je nový i design kapotáže a celkově se model přiblížil nové tváři RR. S volitelným prvkem výbavy BMW Motorrad Dynamic ESA „Next Generation“ se tlumení motocyklu automaticky přizpůsobuje jízdní situaci a manévrům jezdce a umí také automaticky vyrovnávat ve všech stadiích zatížení, odpadá tedy ruční třeba nastavování jízdy se spolujezdcem na displeji.

Nové motory současně s vyšším výkonem i krouťákem vykazují nižší úrovně emisí i spotřeby paliva, a přitom zaujmou i svým specifickým zvukem. Pro dosažení těchto výsledků BMW Motorrad poprvé ve své historii aplikovalo do sériové výroby technologii BMW ShiftCam, jejíž součástí je proměnné časování a zdvih sacích ventilů. Nový systém brzdového asistentu Dynamic Brake Control (DBC) přidává další úroveň bezpečnosti při brzdění v náročných situacích tím, že zamezuje nechtěné aktivaci rukojeti ovládající plyn. Prostřednictvím zásahů do řízení motoru omezuje točivý moment při brzdění, takže na zadním kole je k dispozici maximální brzdná síla.

Video BMW R1250RS

Video BMW R1250R

BMW C400GT

Na jarní novinku C400X navazuje cestovně zaměřený model GT, který bude zvláště v jihoevropských státech hodně vyhledáván pro delší dojíždění do práce. Zůstává jednoválec o výkonu 34 koní, GT ale dostalo větší sedlo a lepší ochrana před větrem a atraktivní přední kapotáž by mohly navázat na úspěch modelů C650, kterými značka BMW před pár lety vstoupila do oblasti maxiskútrů. Více bezpečnosti během akcelerace, zejména na kluzkém povrchu, zaručuje automatická kontrola stability.

Stejně jako BMW C 400 X, je také nové C 400 GT vybaveno robustním prostorovým rámem z ocelových trubek. Odpružení a tlumení vpředu má na starost teleskopická vidlice, vzadu jsou použity dvě pružiny. Multifunkční přístrojový štít s 6,5palcovým, plně barevným TFT displejem je k dispozici jako volitelná výbava. Ve spojením s dále vylepšeným ovladačem Muti-Controller od BMW Motorrad nabízí integrované ovládání Kromě toho, že nabízí možnost používat při jízdě telefon a poslouchat hudbu, skýtá také výhodu snadné navigace prostřednictvím praktických šipek.

2x nové GS Adventure

Géesa 1250 i 850 se představily ve verzích adventure, tedy vybavené na expediční cestování v drsnější terénu. Silnější alternátory, zvětšená nádrž, posílené padáky a ochrana motoru. Dojezd obou dobrodruhů je přes 500 km. Jak říká BMW, teď už i o novém 850: „Nový, svalnatější design motocyklu zdůrazňuje vhodnost F 850 GS Adventure pro cesty kolem světa.“

Video BMW R1250GS Adventure

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.