EICMA 2018: Honda CB650R Neo Sports Café, CBR650R a další inovované modely

Filip Tichý, foto: TZ Honda 7.11.2018

fotka

Řada čtyřválců CB650 od Hondy dostala pořádnou posilu v podobě naháče inspirovaného litrovým Neo Sports Café a CBR tvarovaného po vzoru Fireblade. Tím hlavním vylepšením ale je nový motor s navýšeným výkonem na 95 koní, kontrola trakce a nové odpružení.

Honda CB650R Neo Sports Café

Inovovaný čtyřválec zvýšil svůj maximální výkon z předchozích 66 kW při 11 000 ot/min na 70 kW při 12 000 ot/min díky odlehčení některých prvků, upravenému vstřikování a mírně navýšenému kompresnímu poměru. K tomu dostal motocykl novou obrácenou přední vidlici Showa 41 mm s rozdílnými tlumiči (Separate Function Forks), radiální čtyřpístové brzdy Nissin, systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control. S provozní hmotností 202 kg je dokonce o 6 kg lehčí než předchozí naháč CB650.

Design úzce navazuje na litrový CB model „Neo Sports Café“.s odkrytým motorem a charakteristickým kruhovým světlometem. Ten je posazený poměrně nízko a navozuje tak agresivní sportovní „buldočí“ výraz. Nové CB650R je možná ještě hezčí než litrdíky menšímu výfuku, který se z velké části podařilo schovat pod motor a nastranu vykukuje jen decentní koncovka

Video Honda CB650R

Honda CBR650R

Shodná technika jako u CB650R, tedy nový motor, rám i výbava, jsou u CBR zabalené do nových kapotáží navazujících na poslední verzi CBR1000RR Fireblade. To hlavní ale je navýšení výkonu, s celkovými 95 koníky v točivém čtyřválcovém podání už se blíží duchu předchozích CBR600RR a řadu majitelů může vylákat i k občasnému svezení na okruhu.

Řídítka a stupačky jsou posunuté do sportovnější jízdní pozice. Celková provozní hmotnost ve výši 208 kg vůbec není špatná, je až s podivem, jak se Hondě podařilo navrhnout celokapotáž s nárůstem pouhých 6 kg proti naháči. Předchozí verze přitom vážila ještě o dalších 6 kg navíc.

Video Honda CBR650R

Honda CB500F, CBR500R a CB500X

Trojice lehkých strojů přichází do roku 2019 s omlazeným vzhledem, vylepšenou výbavou a silnější silniční, sportovní a enduro identitou. Všechny tři modely mají nové zadní odpružení, pomocnou kluznou spojku, kompletní LED osvětlení, modernizované LCD přístrojové panely s ukazatelem zařazeného stupně a indikátorem přeřazení na vyšší rychlostní stupeň.

A také nové koncovky výfuku se dvěma výstupními otvory pro ostřejší zvuk. Kompaktní enduro CB500X získalo výraznější „X-faktor“, a to zejména díky novému 19” přednímu kolu.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.