EICMA 2018: KTM 790 Adventure / R

Filip Tichý, foto: TZ KTM 7.11.2018

fotka

Pořádně ostré cestovní enduro, které hmotnost 200 kg doprovodí výkonem řadového dvouválce 790 ve výši 95 koní. Tedy o 40-50 kg méně, než u obdobných cendur konkurence.

KTM 790 Adventure R

Se zvednutou přední maskou vypadá trochu jako kudlanka nábožná, na design se ale v terénu nehraje. Tady platí pořádná lavice enduro sedla s nastavitelnou výškou a optimální kombinace drátěných kol 21 a 18 palců se zdvihy nastavitelného odpružení WP vepředu i vzadu 240 mm. Řadový dvouválec pochází z modelu 790 Duke a je naladěný na 95 koní, tím se blíží konkurenci 850-1000 ccm!

Zajímavé je umístění palivové nádrže dolů do útrob motorky kvůli snížení těžiště i výšky sedla. Komplet doplňuje elektronika, která díky poslední verzi ABS s náklonovými čidly dokáže krotit i kontrolu trakce v závislosti na náklonu motorky. Barevný displej pak jako první v oblast motocyklů automaticky mění intenzitu podsvícení podle úrovně okolního osvětlení.

Oficiální video

KTM 790 Adventure

Zatímco ostřejší eRko obouvá Metzeler Karoo 3, základní verze je určená víc na silnici a lehčí terén a používá Avon Trailraider. Zdvihy odpružení bez možnosti nastavení jsou 200 mm a z hlediska designu se základní verze liší hlavně běžným „silničním“ předním blatníkem místo zvednutého „motokrosového“.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.