EICMA 2018: Kawasaki dvou tváří, neoretro W800 a futuro Versys

Filip Tichý, foto: TZ Kawasaki 8.11.2018

fotka

Dvě hlavní novinky od Kawasaki udělají radost milovníkům klasiky W560-W800, která se vrací v modernizované podobě. Naopak Versys 1000 se utrhl od současných designových pouček a razí si vlastní cestu v lehce futuristickém designu.

Kawasaki W800 Street a Cafe

Velká pochvala zeleným konstruktérům, kterým se podařilo totálně předělat vzduchem chlazený řadový dvouválec s rozvody s královskou hřídelí na nové emisní normy! Výkon přitom zůstane stejný jako u předchozí verze, tedy necelých 50 koní. Dostala novou spojku "assist/slipper", takže bude lépe řadit než její předchůdce.

Modernizovaný je i celkový tvar motoru, nový kryt dlouhých výfuků, dopředu se nastěhoval LED světlomet. Vzadu se poprvé objevuje kotoučová brzda místo bubnové, to kvůli přidanému systému ABS, který je v dnešní době již povinný. W800 bude v nabídce ve dvou verzích, klasický nahatý Street a pak Cafe s malou přední polokapotáží v retro stylu a jinak tvarovaným sedlem, určeným víc pro sólovou jízdu.

Kawasaki Versys 1000 / SE

Versys si vždy razil svůj vlastní, lehce kontroverzní designový směr a pokračuje v tom i letos. Této novince už se ani při nejlepší vůli nedá říkat cestovní enduro. Sice má nepatrně vyšší zdvihy odpružení, slušnou světlou výšku a vzpřímenou jízdní pozici, ale mohutné kapotáže obepínající široký čtyřválec a široký světlomet už připomínají spíš hypertourery.

Ve vybavenější verzi SE dostane barevný TFT displej, elektronicky nastavitelné odpružení a poslední verzi elektroniky s náklonovým ABS, tempomatem a dalšími vychytávkami dnešní doby. Elektronické odpružení pak Kawasaki doplnila i do přeplňovaného modelu H2 SX.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.