EICMA 2018: Harley-Davidson elektrický LiveWire a vítěz Battle of the Kings

Filip Tichý, foto: TZ Harley-Davidson 8.11.2018

fotka

Na nedočkavě sledovaný finální údaj o ceně, výkonu a dojezdu si ještě musíme počkat do ledna, během milánské výstavy se ukázala hotová produkční verze elektrického cruiseru LiveWire a dozvěděli jsme detaily o odpružení a jízdních režimech.

Video se zvukem motocyklu

Nový model používá elektromotor s permanentním magnetem, který nabízí okamžitou dodávku točivého momentu při otočení plynové rukojeti. Výrobce dále slibuje nízko usazený motor a bateriovou sadu v motocyklu, aby se snížilo celkové těžiště a zlepšila se ovladatelnost v každé rychlosti i snadné držení stroje po zastavení. LiveWire využívá motor jako nosný prvek hliníkového rámu.

Motocykl LiveWire používá systém baterie RESS (Rechargeable Energy Storage System), který se skládá z lithium-iontových buněk chráněných žebrovaným krytem z litého hliníku. LiveWire je také vybaven malou samostatnou 12V lithium-iontovou baterií pro napájení světel, ovladačů, klaksonu a přístrojového displeje. Nabíjení je možné přímo z běžné elektrické zásuvky prostřednictvím vestavěné nabíječky Level 1, napájecí kabel lze uložit pod sedlo motocyklu. LiveWire umožňuje také nabíjení z nabíječek Level 2 a Level 3 nebo systému DC Fast Charge (DCFC) prostřednictvím konektoru SAE J1772 (USA) nebo konektoru CCS2 – IEC typ 2 (mezinárodní). Všichni dealeři Harley-Davidson, kteří budou prodávat model LiveWire, také budou mít veřejnou nabíjecí stanici.

Na něj navazuje špičkové plně nastavitelné odpružení Showa®. Zadní odpružení Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) typu monoshock doplňuje přední vidlice Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®). K tomu je LiveWire osazen předními brzdiči Brembo Monoblock. Jisté vedení za jízdy zvyšuje systém ABS systém kontroly trakce TCS, spolu s pneumatikami H-D/Michelin Scorcher (180 mm vzadu/120 mm vepředu). Jezdec si může přesně nastavit požadovaný průběh výkonu motocyklu LiveWire pomocí sedmi jízdních režimů – čtyři jsou standardní, nastavené přímo z továrny, další tři režimy si může jezdec nadefinovat podle svých představ.

Harley-Davidson Bangkok Králem Customů

Letošní ročník soutěže dealerských přestaveb Harley-Davidson Battle of the Kings má vítěze, kterým se v konkurenci více než 300 soutěžních customů stala stavba z Harley-Davidson Bangkok. Stavba vycházející z modelové řady Street Bob v Grand finále porazila přestavby H-D Bologna a H-D Adelaide. Vítěz, který připravil stavbu na základě modelu Street Bob, byl slavnostně vyhlášen v rámci tiskové konference na právě probíhajícím veletrhu EICMA v Miláně.

„Všechny stavby v letošním ročníku Battle of the Kings vykazovaly mimořádný nápad, kreativitu a jedinečné zpracování. Bylo pro nás opravdu těžké vybrat ze tří finalistů Krále Customů, ale nakonec u nás rozhodlo čisté a jasné zpracování, proto jsme jednohlasně zvolili právě H-D Bangkok. Gratulujeme!,“ říká Brad Richards, Styl & Desing manager Harley-Davidson.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.