Triumph Speed Twin moderní klasika, klasická moderna

Filip Tichý, foto: TZ Triumph 6.12.2018

fotka

K nové klasické dvanáctistovce Bonneville T120 britský výrobce přidal povedenou ostřejší verzi Speed Twin, která je přesně na té správné hranici mezi retro T120 a café-racerem Thruxton. A to platí nejen pro vzhled, ale i pro ergonomii jezdce a spolujezdce. Prostě klasická motorka, která si nehraje na retro ani na modernu.

V nabídce naháčů Triumphu se nejlépe zorientujete, když si zapamatujete, že označení Street je pro menší objemy do litru a Speed je nad litr – vždy ot platilo i pro Street Triple a Speed Triple. U klasické řady naháčů to je podobné, proto i vyšší řada dvouválců dostala svého zástupce Speed Twin. Stejný řadový dvouválec jako u ostatních modelů této řady nabídne 97 koní při 6 750 ot/min, mnohem zajímavější je hodnota 112 Nm krouťáku v 4 950 ot/min. Motor je také modernizovaný o lehčí komponenty a má novou spojku.

Sice nemá obrácenou přední vidlici a také vzadu jsou dvě klasické pružiny po stranách, takže stále vypadá jako povedená klasika, na druhou stranu ale bude v nabídce pouze na litých kolech. Také moderně tvarovaný výfuk naznačuje, že to je spíš variace na téma youngtimer než obvyklé retro. Potěší i dva klasické budíky přístrojovky, to už je v dnešní době skoro rarita!

Také po stránce komponent je nový model někde mezi T120 a Thruxtonem, dostal čtyřpístkové brzdiče Brembo – T120 má jen dvoupístky. To samé platí pro elektroniku motoru, nechybí režimy pro jízdu v dešti, turistiku či ostřejší svezení, samozřejmostí je ABS a kontrola trakce. Novou funkcí (za příplatek), kterou brzy začne vyžadovat legislativa, je varování před nízkým tlakem v pneumatikách nebo informaci o vyhřívání rukojetí. Britská značka ale má ve zvyku většinu modelů vybavit ještě "vymazlenější" verzí R, která by pravděpodobně dostala většinu z luxusnějších komponent erkového Thruxtonu.

Oficiální video

 reklama

Videa

Instagram

 reklama


Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.