Přelomová motorka 2019? MV Agusta Superveloce 800

Filip Tichý, foto: TZ MV Agusta 2.1.2019

fotka

První sportovní model, který podle řady náznaků překlopí současnou popularitu retro modelů i do sféry sportovních motocyklů. Dnes jsou totiž v kurzu café-racery, scramblery, bobery a klasické stroje, které více či méně navazují na historické křivky kdysi slavných modelů. Naopak supersporty a superbiky v počtech prodejů stále klesají. Změní to trend zahájený osmistovkou Superveloce?

Doba se mění a přicházející generace už tolik netouží po extrémních zážitcích a radikálních sportovních motocyklech. V kurzu je důraz na romantický prožitek s nádechem historie a stále víc lidí řeší spíš to, jak jim bude motorka slušet před kavárnou nebo po příjezdu do cíle. Jenže už letos přijde na trh první retro laděný supersport, který by i s tímto přístupem mohl zahýbat a nastartovat novou vlnu zájmu. Co zahájil krásný model BMW NineT Racer, to se v modelu MV Agusta Superveloce 800 posouvá do dalšího levelu.

V Miláně se představila řada nových superbiků jako V4R nebo S1000RR, všechny ale usilují o co nejradikálnější, nejagresivnější a nejmodernější výraz. Otázkou ovšem je, jak velká část zákazníků ještě po takových strojích touží. Velký ohlas proto vyvolal koncept Superveloce, který na to jde úplně jinak, oklikou přes historii.

MV Agusta má rozhodně na co navazovat, 37 světových titulů hovoří samo za sebe. Proto si mohla dovolit dát modelu Superveloce jedinečnou estetiku, která sice krásně prodlužuje křivky minulosti, ale současně neřeší žádné kompromisy v otázce techniky a sportovních výkonů. Moderní zpracování ikonických linií z minulosti, to se povedlo na výtečnou. Třešničkou na dortu je pak kožený řemen, který drží na místě nádrž.

Červené a stříbrné karbonové kapoty, žlutý plexištítek a kulatý světlomet odkazují na sedmdesátá léta minulého století. LED technologie předního i zadního světla zase model vracejí do současnosti. Přestože by zde většina lidí očekávala klasický kulatý budík, dostal koncept moderní TFT displej. Motocykl je sice dvoumístný, ale většinou bude určitě jezdit s krytem sedla spolujezdce, kdy připomíná historický superbike.

Rám, motor a většina konstrukčních dílů pochází z modelu MV Agusta F3 800, ovšem Superveloce 800 má slíbenou novou elektroniku s radikálnějším nástupem výkonu a spekuluje se i o nárůstu celkové hodnoty výkonu. Zvláštností je jiný výfukový systém v konfiguraci 3--1-into-3, který končí dvěma tlumiči napravo a jedním na levém boku motocyklu, jak tomu bylo u některých závodních strojů z historie MV Agusta.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.