Honda Africa Twin 1100 už za dva roky

Filip Tichý, zdroj: Bennetts 8.2.2019

fotka

Podle interních zdrojů agentury Bennetts by se už za dva roky měla představit Africa Twin s výrazně navýšeným zdvihovým objemem motoru. Důvodem budou přísnější emisní normy, které zase uberou část stávajícího výkonu, a vývoj nabídky v segmentu cestovních maxiendur. Na obrázku je fotomontáž časopisu AutoBy, který odhaduje pouze menší změny designu v oblasti světel a předních plastů.

Základní podoba litrového dvouválce navazujícího na slavnou řadu Africa Twin se představila v podobě konceptu již v roce 2014, aby šla do prodeje o dva roky později. Ve své době posílila segment velkých cestovních endur o stroj s velmi dobrými vlastnostmi v terénu, zatímco většina konkurence stále víc směřovala na silnici. Většina cestovních maxiendur a etalon v této třídě, R12000GS, se postupně vyšplhaly až na 125 – 160 koní a Honda s výkonem necelých sto koní zaujala jezdce, kteří i s větším objemem preferovali spíš lehčí stavbu a zaměření na terén – mohla jí konkurovat vlastně jen KTM.

Jenže doba se mění a na Afriku postupně začínají tlačit menší cestovní endura, z šestistovek jsou sedmistovky, z osmistovek devítistovky a postupně začínají útočit stokoňovou výkonovou hranici, ovšem s výrazně nižší hmotností – například F850GS se stejnou konstrukcí motoru a výkonem 95 koní. Navíc od ledna 2020 začne platit Euro 5 s přísnějšími nároky na emise, kterým lze vyhovět jediným způsobem – zvýšením zdvihového objemu a větším využitím elektroniky motoru. To mírně zvýší maximální výkon a zlepší točivý moment v spodním rozsahu otáček.

Letošní novinky v podobě KTM 790 Adventure a Yamaha Tenere tak s téměř stokoňovým výkonem motoru zaujmou dřívější místo Afriky , která bude muset objemově i výkonově odskočit – pravděpodobně na laťku 1100 ccm, ale není vyloučená ani dvanáctistovka. Neoficiální zprávy mluví také o vylepšení automatické převodovky DCT, která zatím Honda v této třídě nabízí jako jediná. Dá se očekávat také řada dalších modernizací jako barevný TFT displej či bezklíčové zapalování. Základní otázka ale bude ještě dlouho nezodpovězená – přijde dopředu 19palcové nebo 21palcové kolo?



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.