Honda CR Electric posílá elektřinu do terénu

Filip Tichý, zdroj: Enduro21 24.3.2019

fotka

Prototyp elektrického terénního stroje představený na Tokyo Motorcycle Show naznačuje, že elektrickému pohonu se nevyhne ani oblast crossu a endura. Po rakouském KTM a jeho modelu Freeride EX-C předvedla Honda, jak si elektrickou budoucnost v terénu představují Japonci.

Je zajímavé, že Honda zvolila pro svoji první prezentaci plánů s elektrickým pohonem právě terénní stroje. Podle zástupce Hondy na veletrhu je to proto, že terén je to nejdrsnější prostředí, ve kterém lze důkladně otestovat všechny komponenty elektrického pohonu.

V upraveném rámu z modelu Honda CRF 250 je místo spalovacího motoru zasazený elektromotor a před ním poskládáno několik baterií. Nechybí ani poloviční chladič, který se bude starat o chlazení motoru a hlavně baterií. Na levém řídítku je přepínač režimů motoru, naopak úplně chybí páčka spojky, výrobce nechal zadní brzdu na nožním ovládání..

Celkově by měl prototyp nabídnout podobné rozložení hmotnosti jako klasický motocykl, podobný je i design motoru. Výkon putuje na zadní kolo klasickým řetězem, stejné jsou i komponenty v podobě odpružení Showa a brzdičů Nissin.

Video



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.