První skútr Ducati a rovnou elektrický

Filip Tichý, zdroj: TZ Soco 20.5.2019

fotka

Nebojte, italské desmodromy zatím odolávají tlaku ekologistů a zůstávají věrné velkoobjemovým véčkovým dvouválcům. Elektrický pohon do světa Ducati zatím pronikl jen do paddocku MotoGP v podobě elektrického skútru Soco CUx v designu závodních Ducati. Co ale tiskovka v Borgo Panigale naznačila?

Takový krok se dal očekávat, Ducati už se značkou Soco spolupracuje delší dobu a Soco se úspěšně rozrůstá. Před týdnem spustila síť sdílených elektroskútrů v centru Milána, kde budou jezdit stejné stroje jako v paddocku MotoGP. Jde o jednoduché skútry s motorem Bosch o výkonu 2,7 kW (necelé 4k) přímo v náboji zadního kola a maximální rychlostí 45 km/h. Baterie je přitom vyjímatelná a z běžné zásuvky se nabije za noc. S dojezdem kolem 60 km/h bude pro paddock bohatě stačit.

Skútr o hmotnosti 48 kg má moderní design s LED světlem, propojenými brzdami a bezklíčkovým zapalováním. Pro síť sdílených skútrů v Miláně se hodí i mobilní přístup a systém sledování proti krádeži. Při půjčování proběhne vše přes mobilní aplikaci, podobně jako je tomu dnes u sdílených bicyklů.

Video

Skútr v barvách Ducati bude vyroben v limitované edici a teprve se jedná o tom, jestli se dostane i do prodejní sítě Ducati. Jde ale o důležitý první krůček značky Ducati směrem k skútrům a elektromobilitě. Skútr pro jízdy v paddocku příznivce značky rozhodně neurazí a časem mohou následlovat další modely. Je totiž možné, že se v budoucnu ani motocylům nevyhnou přísné flotilové emisní limity, jaké dnes drtí automobilové výrobce. A v takovém případě by se spojení s výrobcem elektroskútrů mohlo vyplatit.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.