Nové CF Moto 700 a 1000 společně s KTM?

Filip Tichý, zdroj: CF Moto 3.9.2019

fotka

Převálcují čínské motocykly dosavadní zavedené značky, podobně jako se to v osmdesátých letech podařilo japonským výrobcům? V čínském Hangzhou od jara rychle roste továrna společného koncernu CFMOTO-KTMR2R a dá se očekávat, že mezi podzimními novinkami přibydou nové společné modely. Už teď mají motocykly CF Moto i čtyřkolky Gladiator rukopis vrchního designéra KTM - o design se stará renomované rakouské studio Kiska.

V plánech CFMOTO-KTMR2R je společný vývoj, produkce a distribuce desítek nových produktů s ročním odhadem 500 000 kusů. CFMOTO získá know-how a pokročilé technologie a zkušenosti KTM, pro KTM se zase zásadně navýší výrobní kapacity a sníží náklady pro strategické asijské trhy a využije pro další strategii lokálního výrobce. Podobnou spolupráci s čínskými koncerny už rozjely prakticky všechny evropské značky počínaje německým BMW a konče italským Piaggiem. Značka CFMoto je mezi čínskými partnery zatím nejdál v emancipaci a budování samostatného portfolia velkých motocyklů. Důkazem jsou nejen dosavadní modely 400 a 650, ale i první zprávy o novinkách 700 a 1000.

První neoficiální nákresy z patentových přihlášek ukazují nový řadový dvouválec 700 ccm zastavěný do hodně odlišného rámu oproti dosavadní platformě 650NK navržené již v roce 2012. Zatímco předchozí rám vycházel ze stejného rozložení nosných bodů jako Kawasaki ER6, nové modely už mají spočítané své vlastní řešení. To využívá motor jako nosný prvek a horní část zpevňuje zajímavě řešený rám vedený po stranách vedle nádrže. Stejný lichoběžníkový tvar jako u rám pak dodržuje i zadní hliníková kyvka. Výsledkem je originální motocykl, který nikdo nemůže nařknout z kopírování konkurence.

Dvouválec 700 cc vypadá jako odvozený od současného agregátu 650 cc a po zvýšení zdvihového objemu by měl překročit výkonovou hranici 70 koní i při splnění všech emisních limitů. Časem bychom se měli dočkat i motocyklů KTM se stejnou pohonnou jednotkou, ještě zajímavější je pak zpráva, že CF Moto koupilo práva na použití litrového dvouválce KTM LC8. Na koncept V.02 NK představený před dvěma lety by tak už příští rok měl navázat produkční model CF Moto 1000 s rakouským motorem V-twin. Ještě pravděpodobnější je, že se výroba všech dvouválců do budoucna usídlí právě v novém čínském komplexu v Hangzhou.

Na našem trhu jsou motocykly CF Moto firmou Journeyman, která ve statistikách SDA obsadila třetí místo v celkových prodejích moto+ATV. Journeyman je přitom v rámci značky CF Moto mimořádné úspěšným importérem. Přestože zastupuje jen dva menší státy ČR a SR, ve světové konkurenci obhájil 6. místo a mnoho let po sobě navíc patří do TOP 3 v kategorii "market share", tedy podíl značky CF Moto na lokálním trhu. Samotná továrna si podobných partnerství váží a svoji důvěru projevuje mj. pravidelným dodáváním předprodukčních modelů na off-road testy či významnou podporou při budování speciálních CFMOTO brand shopů.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.